نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 11:36

موکبی که با دسترنج روستایی‌ها شما را به حرم امام رضا می‌برد

چند ساعتی است که برای پیاده روی اربعین به سوی مرز خسروی یا مهران راه افتاده اید، خستگی مسیر یک مقدار کلافه‌تان کرده است، ناخودآگاه دلتان را به حرم امام رضا (ع) گره می‌زنید که ناگهان چشمتان به موکب امام رضا (ع) می‌افتد!

گروه زندگی: این روزها مردم ایران اسلامی فوج فوج خودشان را به مرزهای جنوبی و جنوب غربی می‌رسانند تا به تبعیت از کاروان اسرا مظلومیت حسین (ع) را فریاد بزنند، همان مظلومیتی که کلید رمز شناخت حضرت بقیه الله اعظم (عج) به جهانیان است. 

هر چند بیشتر تراکم موکب‌ها در آن سوی مرز و در کشور عراق است، اما در میان مسیرهای منتهی به مرزهای زمینی خسروی و مهران نیز موکب‌هایی از سر شوق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) بر پا شده است. 


موکب علی بن موسی الرضا (ع) در همدان  

یکی از این موکب‌ها، موکب علی بن موسی الرضا (ع) است، در آن سوی شهر همدان که با همت مردم «روستای زاغه» دایر شده است. هزینه‌های این موکب با حاصل دسترنج روستاییان در یک سال گذشته تامین می‌شود. توفیقی که ۶ساله استمرار داشته است. 

«ادخلوها سلام» وارد این موکب می‌شوید موکبی که مزین به نام امام علی بن موسی الرضا (ع) است و در مدت کوتاهی خادمان چای و کیک جلویتان می‌گذارند. 


چای این موکب را قبل از مرز خسروی از دست ندهید.

البته وقتی وارد موکب می‌شوید، ناخودآگاه می‌ایستید و قطرات اشک برچشمانتان می‌نشیند. چرا که دکورش همانند چایخانه حرم امام رضا (ع) است. ۲۵ نفر از اعضای روستا در پشت صحنه در تکاپو هستند، چهار تا سماورهای بزرگ آماده شده و گروهی در حال تمیز کردن میز و صندلی هستند، رنج سنی این خادمان این موکب بین ۱۳ تا ۵۰ سال است. 


 در این موکب خادمان نوجوان حواسشان به همه امور است که چیزی از قلم نیفتد.

اما در میان این خادمان، چهار نوجوان حواسشان به همه امور است که چیزی از قلم نیفتد. یکی سینی چای را جلوی زائر می‌گذارد، دیگری کلمن زائر دیگری را پر می‌کند، «حسین رمضانی» ۱۵ساله هم کارت‌های حاوی زیارت اربعین مزین به شهدای مدافع حرم به خصوص سردار شهید حسین همدانی که معروف به حبیب حرم است را پخش می‌کند. 

اینجا نوجوانان موکب دار جلیقه‌های سبز رنگ حاوی شعار «با اربعین تا ظهور» را بر تن دارند، می‌گویند: «می‌خواهیم با این کارها، ناممان را به عنوان سرباز امام زمان (عج) ثبت کنیم، آرزویمان خدمت در لشکر ظهور است.» 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469233

مهمترین اخبار ایران و جهان: