نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 19:41

ارائه ارزانترین اینترنت ایران و عراق توسط «آپتل»

کربلا، نجف یا سامرا، فرقی ندارد؛ شما وقتی در کشور دیگری حضور دارید تمایل دارید ارتباط با کیفیتی با خانواده، دوستان و همکارانتان برقرار کنید؛ اما وقتی هزینه‌ها دیگر ریالی نیست و در کشور دیگری هستید، برای خرید اینترنت کدام شرکت را انتخاب خواهید کرد که کیفیت و قیمت مقرون به صرفه‌ای را برای شما مهیا کند؟ پاسخ این سوال حتما برایتان بسیار جالب خواهد بود.

به گزارش فارس، ارتباط ایمن، مطمئن، ارزان و با کیفیت یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای زائران عتبات عالیات است. شرکت‌های متعددی هم به ارائه خدمات پرداخته‌اند و بسته‌های مکالمه و اینترنتی گوناگونی را به مشتریان ارائه می کنند.

در این بین، برخی از زائران ایرانی که به زیارت عتبات مشرف می‌شوند به سایرین پیشنهاد می کنند که برای ارتباط بهتر و یا ارزانتر از خدمات شرکت های مخابراتی کشور میزبان استفاده کنند، اما این پیشنهاد چقدر درست است و آیا استفاده از خطوط ارتباطی کشور عراق برای زائران ارزانتر تمام می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال خوب است، به چند آمار رسمی و دقیق اشاره کنیم؛ شما هم آن‌ را بدانید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

کاربران ایرانی به صورت متوسط ماهانه ۱۵ الی ۲۰ گیگ و به صورت هفتگی حدود ۵ گیگ اینترنت همراه مصرف می‌کنند؛ به صورت معمول هم، زائران در کشور عراق، یک هفته حضور دارند، پس منطقی‌ترین بسته  اینترنت برای زئران ایرانی حاضر در عراق، خرید بسته اینترنتی یک هفته‌ای است؛ به تعداد روزهایی که آنجا حضوردارند، نه کمتر و نه بیشتر!

خوب حالا سوال اصلی و مهم اینجاست؛ کدام اپراتور و یا شرکت؛ خدمات اینترنتی مقرون به صرفه تری ارائه می کند؟ ایرانی یا عراقی؟

طی این پست قیمت بسته‌های ۵ گیگ ویژه رومینگ اربعین (کشور عراق) اپراتورهای داخلی «آپتل»،«ایرانسل» و«همراه اول»  و رقبای عراقی آنها، یعنی «زین» و «آسیاسل» را بر اساس حجم بسته و قیمت آن‌ها مقایسه کردیم.
 


پاسخ بررسی قیمت‌ها برایتان جذاب بود؟ هما نطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، آپتل، بهترین قیمت را نسبت به سایر رقبای داخلی خود ارائه می‌کند و این یعنی هزینه کمتر در سفر زیارتی زائران. طبیعتاً شما اگرمصرف بالاتری داشته باشید، این کاهش هزینه اینترنت بیشتر مشخص خواهد شد و شما می توانید انتخاب های بیشتری برای صرف پول خودتان داشته باشید. شاید بخواهید از محل این صرفه جویی کمی سوغاتی با خودتان بیاورید، آپتل با ارائه خدمات ارزان تر سعی کرده در این مورد، هوای مشتریان خودش را داشته باشد.

 

اما آیا خدمات آپتل نسبت به شرکت‌های مخابراتی عراق هم همینقدر به صرفه و ارزان است؟ پاسخ یک بله‌ی قاطعانه است. همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید، نسبت به دو اپراتور کشور، خدمات اینترنتی رومینگ 5 گیگابایتی آپتل، دستکم 160 هزار تومان ارزان است و حتی شرکت‌های بزرگ مخابراتی داخل کشور عراق هم نمی توانند اینترنت ارزانتر از آپتل به زوار ارائه کنند. برای درک و مقایسه بهتر خدمات آپتل با شرکت های مخابراتی کشور عراق، بهتر است به جدول زیر نگاهی بیندازید.
 


سیم کارت‌های آپتل حتی در کشورعراق هم خدمات ارزانتری ارائه می‌کنند. این قیمت‌ها با دینار 37 تومان محاسبه شده است تا جای حرف و حدیثی هم نمانده باشد. حالا سوال اینجاست که چطور این سیم کارت را بخریم؟
 

 

به چند روش ساده و راحت شما می‌تواند از سیمکارت‌های آپتل اسفاده کنید. امکان خرید آنلاین سیم کارت از طریق مراجعه به وب سایت آپتل و از طریق دسترسی به اپلیکیشن آپ وجود دارد که مشترک می تواند سیم کارت خود را از طریق پست و حداکثر تا بازه زمانی ۷۲ ساعت دریافت نماید و یا با مراجعه به نمایندگی های آپتل که اسامی آنها در سایت موجود است سیم کارت خود را تهیه نماید.

اگر اهل سفر هستید جالبه که بدونید اپراتور آپتل همین خدمات با کیفیت و با قیمت های مناسب رو علاوه بر ایران و عراق در ترکیه هم ارائه میده و فقط کافیه با همین سیم کارت بسته های گردشگری این اپراتور رو دریافت کنید.
 

 

آپتل این امکان رو فراهم کرده که اگر برنامه سفرتون رو خیلی با عجله چیدین و فراموش کردین خرید آنلاین انجام بدین امکان تهیه این سیم کارت از محل کانترهای فروش این شرکت در سالن های بردینگ فرودگاه امام وجود داشته باشه.

با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که در بازار رقابتی داخل و خارج از کشور، آپتل سعی کرده است که پیشنهادی خوب و مقرون به صرفه برای کنترل هزینه‌های سفر شما ارائه کند. واقعیت این است که هزینه‌های ارتباطی و مخابراتی جزء لاینفک زندگی ماست و بخشی از هزینه ماهیانه و روزانه ما را شامل می‌شود، پس بهتر است در سفرهای خارج از کشور انتخاب با کیفیت، ارزان و عاقلانه‌ای داشته باشیم، آپتل با پیشتیانی شرکت «آپ» ارائه می شود که این یعنی آرامش خاطر برای داشتن یک ارتباط با کیفیت در خارج از ایران.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485433

مهمترین اخبار ایران و جهان: