نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 16:39

خدمات هلال احمر به زائرین اربعین ارتقا کمی و کیفی داشته است

قزوین- عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در پیاده روی اربعین گفت: ارائه خدمات هلال احمر به زائرین امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین ارتقا کمی و کیفی داشته است.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید و ارزیابی‌های صورت گرفته از مراکز هلال احمر کشورمان در پیاده روی اربعین اظهار کرد: نسبت به سالهای گذشته خدمات هلال احمر در کشور عراق گسترش کمی و کیفی پیدا کرده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد آمبولانس‌های هلال احمر کشور از ۵۰ دستگاه در سال قبل به ۸۱ دستگاه افزایش پیدا کرده است، افزود: ۶ مرکز اورژانس نیز در کشور عراق در مسیر زوار برپا شده است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در پیاده روی اربعین ادامه داد: سال گذشته میزان استقرار تیم‌های هلال احمر در عراق حدود ۱۴ روز بوده اما در سال جاری تیم‌های هلال احمر از ابتدا تا انتهای ماه صفر برای خدمات رسانی به زوار در عراق مستقر هستند.

وی بیان کرد: به تناسب افزایش تعداد روزها و خدمات، تعداد پزشکان، پرسنل درمانی و تیم فنی و دارویی نیز افزایش پیدا کرده و همه با عشق به اباعبدالله الحسین در خدمت زوار هستند.

محمدبیگی با بیان اینکه میزان رضایت مراجعین بالا است، تاکید کرد: بیشترین حجم مراجعین را شامل بیماران مبتلا به گرما زدگی، سرما خوردگی، دیابت و بیماران قلبی شامل می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: زوار و بیماران همه کشورها می‌توانند از خدمات تیم‌های هلال احمر کشورمان در کشور عراق استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481633

مهمترین اخبار ایران و جهان: