نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:26

استفاده از فرصت شب‌های قدر یکی از راه‌های تحصیل تقوا است

امام جمعه زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی را استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر جهت پیوند بیشتر با خداوند متعال، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفى محامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی راه های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ذکر و یاد مستمر خداوند، محبت و اطاعت از او و پرهیز از غفلت و معصیت می‌باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: در آیات قرآنی، روایات‌ شریفه و دعاهایی که از پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) به ما رسیده است بر ایمان، محبت و یاد خدا در دل و اطاعت و خدمت به خدا و خلق خدا در عمل همواره تاکید شده است.

آیت‌الله محامی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی را استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر جهت پیوند بیشتر با خداوند متعال، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست.

امام جمعه زاهدان افزود: در عرصه‌های فرهنگی نیز باید به دنبال اقامه عدل، احسان، اقامه شریعت اسلامی، گسترش فرهنگ دینی و گسترش فرهنگ نماز، عفاف، حجاب و سایر ارزش‌های دینی و اخلاقی باشیم.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: در عرصه اقتصاد نیز همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند باید پیش بینی، برنامه ریزی، اتخاذ مصوبات و سپس پیگیری و اجرای مصوبات و هماهنگی مسئولان و دستگاه ها و نظارت بر اجرا پیش برویم تا به تدریج حال ما در همه عرصه‌ها به بهترین حال تغییر کند.

آیت‌الله محامی با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو از جمله شب‌های قدر عنوان کرد: شب قدر شب نزول کتاب انسان سازی و هدایت است و این شب به میزانی ارزشمند است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید تو چه می‌دانی شب قدر چیست و سپس بیان می‌کند این شب از هزار شب برتر است و ملائکه الهی در این شب نازل می‌شوند و این مسیر تا طلوع فجر ادامه دارد که چنین چیز‌هایی نشان دهنده عظمت و جایگاه والای شب قدر است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید ببینیم تا چه میزان خود را برای بهره‌مندی از برکات شب‌های قدر آماده کرده‌ایم و آیا وجود خود را از گناه پاک کرده‌ایم و به چه میزان حساب خود را با خداوند متعال و مردم تسویه کرده‌ایم و باید از لحظه لحظه این روزها و شب‌ها استفاده کنیم تا آمادگی لازم را برای ورود به شب‌های قدر داشته باشیم.

وی گفت: امام علی(ع) زیر نظر پیامبر اکرم(ص) رشد پیدا کرد و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) با سختی‌های متعدد مواجه شد و در جایی نقل کردند: " پشت مرا نشکست الی دو گروه عالمان متهتک و جاهلان متنسّک" یعنی فردی که آگاه است و عمل نمی کند و کسی که می خواهد به دین عمل کند اما نمی‌فهمد و راه را اشتباه می‌رود.

وی ادامه داد: عالم متهتک مردم را از حق و  دینداری پراکنده می‌کند و جاهلان متسنک نیز در عین مقید بودن به احکام دینی راه را اشتباه رفته و مردم را نیز به این راه اشتباه دعوت می‌کند و چهره خشنی از اسلام نشان می‌دهند و سبب نفرت مردم از اسلام خواهند بود که چنین چیزهایی در طول تاریخ اسلام مشاهده شده است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: عالم درباری که با نظام ظلم و ستم همراهی می‌کند یا در برابر ظلم سکوت می‌کند یا آن را توجیه می‌کند، عالمی که در برابر یک غصب گسترده از جمله غصب سرزمین فلسطین سکوت یا بر روی آن صحه بگذارد، عالمی که در برابر احکام دین اسلام مسامحه کرده و یا در برابر آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی کوتاه می‌آید و در برابر بی حجابی و بی عفتی سکوت می‌کند و عالمی که دنیاپرست و ریاست طلب است همان عالم متهتکی است که مردم را از دین گریزان می‌کند.

وی اضافه کرد: در مقابل افرادی که دین را به درستی نفهمیده‌‌اند و به بهانه به پا داشتن احکام اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر چهره خشنی از اسلام نشان می‌دهند این‌ها نیز مردم را از دین گریزان می‌کنند. 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص برخی مسئولان به گوش می‌رسد که اگر درست است باید با آن فرد مسئول برخورد شود و اگر درست نیست باید با فرد تهمت زننده برخورد شود اما قوه قضائیه کجاست که سال‌ها می‌گذرد و اشخاص در جای خود قرار دارند و بعد از تودیع و معارفه نیز کار ادامه پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در سطح کشور نیز همین گونه است و در دوران انتخابات ریاست جمهوری افراد کاندید شده هر چه خواستند در خصوص یکدیگر بیان کردند که اگر درست است باید با فرد خاطی برخورد شود و اگر دروغ است با فردی که سیاه‌نمایی می‌کند باید برخورد شود اما عدل علی و قوه قضائیه کجاست؟

پایان پیام/3139

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133610

مهمترین اخبار ایران و جهان: