نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 22:59

کاهش شهرهای نارنجی در نقشه کرونایی خراسان‌شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از کاهش شهرهای پرخطر کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز جواد شاهین‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از کاهش شهرهای پرخطر کرونایی در استان خبر داد و اظهارکرد: طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تعداد مناطق نارنجی کرونایی خراسان‌شمالی به یک شهرستان کاهش یافت.

وی گفت: پیش از این شهرستان‌های بجنورد و اسفراین در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار داشتند که این ۲ شهرستان از لیست شهرهای نارنجی خارج به زرد تغییر رنگ داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه شهرستان‌های شیروان، فاروج، جاجرم، رازوجرگلان و مانه و سملقان در وضعیت زرد کرونایی، و گرمه در وضعیت آبی قرار داشت، افزود: براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان مانه و سملقان به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد و گرمه همچنان آبی ماند و دیگر شهرستان‌ها نیز در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار گرفت.

شاهین‌فر با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، افزود: با بستری ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ اکنون ۶۱ بیمار در بیمارستان‌های دانشگاه بستری هستند و خوشبختانه فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت و گزارش نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی همچنان بر توجه عموم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون کرونا تأکید کرد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152098

مهمترین اخبار ایران و جهان: