نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 06:01

حذف دلار تلگرامی موجب مهار تورم می‌شود/ رشد تولید با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان

کارشناس مسائل اقتصادی تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکاری موثر برای تحقق شعار سال دانست و افزود: تولید باید بر مبنای دانش و تکنولوژی روز دنیا پیش رود، تا ضمن تولید کالای باکیفیت، قابل رقابت با نمونه خارجی و همچنین صادرات شود.

امیر علی‌حیدر امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به مانند چندین سال گذشته، امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند، می‌توان گفت این شعار برگرفته از تحلیل‌های دقیق معظم‌اله از مهمترین مشکلات کشور همچون مشکلات اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن و بخشی نیز حاصل سوء‌مدیریت‌ها در داخل است.

کارشنناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه رشد تولید با مهار تورم رابطه مستقیمی دارد، افزود: از این‌رو هر چه بتوان در حوزه تولید کار و سرمایه‌گذاری کرد، به همان نسبت تورم و گرانی کاهش خواهد داشت.

امیری تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکاری موثر برای تحقق شعار سال دانست و افزود: تولید باید بر مبنای دانش و تکنولوژی روز دنیا پیش رود، تا ضمن تولید کالای باکیفیت، قابل رقابت با نمونه خارجی و همچنین صادرات شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار باید نرخ دلار بازیابی شود، به‌گونه‌ای که چندنرخی دلار در بازار از بین برود، افزود: دولت باید دلار تلگرامی یعنی همان نرخی که توسط دلالان و سودجویان تعیین می‌شود را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد نرخ‌گذاری توسط صنوف در کشور هستیم، این موضوع باید توسط دولت نظارت شود.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134598

مهمترین اخبار ایران و جهان: