نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 11:48

دلدادگی یک پیرغلام با امام حسین که امروز به خاک سپرده می‌شود+صوت

امروز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح از حسینیه فاطمیون واقع در خیابان مجاهدین اسلام، پیکر یک پیرغلام سینه‌سوخته سیدالشهدا تشیع می‌شود، صوتی از دلدادگی او با سیدالشهدا را بشنوید.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، محمدرضا احیاداران پیرغلام اهل بیت (ع) سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در ۷۳ سالگی دارفانی را وداع گفت. این پیرغلام سینه‌سوخته که در مجالس مطرح تهران مانند هیأت ریحانةالحسین (س) و فاطمیون و بنی‌فاطمه (س) مداحی و پیش‌منبرخوانی کرده  و سال‌ها نفس خود را خرج کرده بود.

احیاداران متولد سال ۱۳۲۸ بود که مداحی نزد پدرش حاج میرزا علی اکبر احیاداران آموخت و در ۱۰ سالگی مداحی را آغاز کرد. او در یکی از مداحی‌هایش که به مناسبت شب جمعه منتشر می‌کنیم. او در این مداحی، این شعر را می‌خواند.

نمی‌رود ز دل ما برون محبت تو
که بسته است به جان رشته ولایت تو
اگر چه دامنم آلوده شد به لوث گناه
به روز حشر بشویم به آب رحمت تو
سعادت دو جهان نصیب آن که ز مهر
نهد به گردن دل رشته ارادت تو
مزارت از چه بود ز قلوب من والا
نصیب من شده از راه دل زیارت تو

این مداحی را اینجا بشنوید:

 

 

همچنین در این مداحی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره می‌کند که می‌فرمایند: اگر کسی موفق شود به توبه، خدا توبه‌اش را قبول می‌کند اما اثرات گناه باقی می‌ماند. شخصی از ایشان سوال کرد چگونه اثرات گناه از بین می‌رود و ایشان فرمودند گریه بر امام حسین اثرات گناه را پاک می‌کند.

پیکر این مرحوم امروز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه از حسینیه فاطمیون واقع در خیابان مجاهدین اسلام تشییع و پیکرش در قطعه ۳۰۱ بهشت‌ زهرا معروف به روضة‌الحسین به خاک سپرده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 985798

مهمترین اخبار ایران و جهان: