نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 14:29

حضرت علی (ع) یکه تاز میدان افتخارات است

بابل- یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضرت علی (ع) یکه تاز میدان افتخارات است، شجاعت و عدالت ورزی را از جمله ویژگی های حضرت دانست.

حجت الاسلام عباس نیکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه حضرت علی (ع) یکه تاز میدان افتخارات به شمار می‌رود، افزود: حضرت علی (ع) پرورش یافته دست پیامبر (ص) و شهید و ثارالله است و وعده شهادت را پیامبر اکرم (ص) به حضرت داده است.

وی سبقت در ایمان از دیگر افتخارات حضرت علی (ع) به شمار می‌رود، گفت: حضرت همچنین سردسته مجاهدان فی سبیل الله بوده است و در جنگ‌ها و نبردهای مختلفی سردسته و مجاهد بوده است.

وی شجاعت حضرت علی (ع) را از برجسته‌ترین ویژگی‌ها دانست و گفت: فصاحت و بلاغت و قدرت سخنوری حضرت بی نظیر است و در عدالت ورزی، مبارزه با ظلم و فساد نیز معروف است.

حجت الاسلام نیک نژاد با بیان اینکه علم در سینه و قلب حضرت علی (ع) موج می‌زد، اظهار داشت: زهد، رهایی و نداشتن تعلقات حضرت نیز در تاریخ بی نظیر است و مناجات‌ها، کار کشاورزی و دستگیری از فقرا و نیازمندان از ویژگی‌های دیگر بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بت شکنی حضرت را از دیگر مقام‌های حضرت علی (ع) یاد کرد و افزود: حضرت علی برجسته‌ترین مظلوم عالم بوده است و غصب خلافت و برخورد با ایشان مظلومیت حضرت را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1018510

مهمترین اخبار ایران و جهان: