نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 19:55

برف و باران در راه آذربایجا‌ن‌غربی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی جدید از بامداد روز دوشنبه وارد استان شده و تا دو روز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سامانه بارشی جدید از بامداد روز دوشنبه وارد استان می‌شود.

وی افزود: روز های سه شنبه و چهارشنبه این سامانه در تمامی نقاط استان فعال است ولی روز پنجشنبه فقط در نقاط جنوبی بارش پیش بینی می‌شود.

صابری با اشاره به کاهش محسوس دمای بیشینه در روز های چهارشنبه و سه شنبه اظهار کرد: کاهش افق دید و مه گرفتگی جاده های کوهستانی نیز از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه پیش بینی می شود که لازم است تمهیدات لازم توسط رانندگان و مسافران و مسوولان بکار گرفته شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دمای هوای سردترین شهرهای استان که ارومیه و تکاب ثبت شده منفی پنج درجه سانتی گراد بود و گرم ترین شهر نیز نقده با مثبت ۱۴درجه سانتی گراد ثبت شده است، دمای ارومیه مرکز استان در گرم ترین ساعتها از مثبت ۹ درجه سانتی گراد فراتر نرفت.

صابری گفت: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: تا روز پنجشنبه هفته جاری احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه های سبک، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پیش بینی می شود و به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات باید دقت شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645098

مهمترین اخبار ایران و جهان: