نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 21:03

تقویت بخش دولتی راه چاره بیماران خاص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تنها راه چاره کمک به بیماران صعب‌العلاج و خاص، تقویت بخش دولتی است، گفت: باید منابع بیت‌المال را در بخش سلامت در جهت تقویت بخش دولتی سوق داد تا مردم در فرایند دریافت خدمات سلامت ناچارا به بخش غیردولتی نیازمند نباشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در هفتمین نشست کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تأکید بر تقدم بهداشت بر درمان اظهار کرد: تمرکز اصلی نظام سلامت استان گیلان باید در جهت افزایش بهداشت عمومی و غربالگری سلامت باشد. 

وی با بیان اینکه باید به‌گونه‌ای در گیلان کار کرد تا نیازی به راه‌اندازی صندوق‌های حمایتی نباشد، افزود: بسیاری از بیماری‌ها با شناسایی درست و با هزینه‌ای بسیار کم قابل‌درمان هستند در حالیکه در صورت غفلت این هزینه‌ها در بخش درمان به بیمار و دولت بسیار زیاد خواهد بود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه در پذیرش بیمار صعب‌العلاج و خاص باید تمام تلاش خود را به کار گرفت، گفت: باید با تمرکز روی بهداشت و تقویت بخش‌های درمانی بار بیماری را بر مردم کم کرد. 

آشوبی، تقویت زیرساخت‌های درمان را ضروری دانست و بیان کرد: تنها راه چاره کمک به بیماران صعب‌العلاج و خاص، تقویت بخش دولتی است و در این راستا با جدیت پیگیر تأمین دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری و پیشرفته هستیم. 

وی با اشاره به هزینه‌های گزاف درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج و تلاش همه‌جانبه در رفع نیازهای بیماران در بخش دولتی افزود: باید منابع بیت‌المال را در بخش سلامت در جهت تقویت بخش دولتی سوق داد تا مردم در فرایند دریافت خدمات سلامت ناچارا به بخش غیردولتی نیازمند نباشند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632498

مهمترین اخبار ایران و جهان: