نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 18:19

درگیری ارتش پاکستان با تروریست‌ها در مرز با افغانستان

ارتش پاکستان روز دوشنبه از درگیری با تروریست‌ها در مرز با افغانستان و کشته شدن شماری از آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور 7 تروریست را در درگیری مسلحانه در جنوب غربی این کشور نزدیک مرز با افغانستان کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات مبتنی بر اطلاعات دریافتی در منطقه «ژوب» در جنوب غربی استان «بلوچستان» انجام شد. نیروهای امنیتی از یافتن مهمات در مکان اختفای تروریست‌ها خبر دادند.  

استان بلوچستان غنی از گاز در مرز افغانستان و ایران بیش از دو دهه است که صحنه درگیری است. پاکستان با بیش از ۲۴۰ میلیون جمعیت، در بحبوحه چالش‌های مختلف امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای انتخابات سراسری در ۸ فوریه (پنجشنبه ۱۹ بهمن) آماده می‌شود.

مقام‌های امنیتی پاکستان چندی قبل اعلام کردند که بر اثر حمله تروریستی و انفجار بمب در شمال غربی این کشور چند پلیس و نیروهای امنیتی کشته شدند. این بمب نزدیک یک خودروی پلیس در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان منفجر شد که بر اثر آن پنج پلیس و نیروهای امنیتی کشته و دستکم ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

در پی این حادثه، نیروهای امنیتی وامدادی به منطقه رسیدند و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. گفته می‌شود حال چند نفر از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم است.

نیروهای امنیتی پاکستان اخیرا ده‌ها تروریست عضو گروه «تحریک طالبان» را طی عملیات ویژه  دستگیر کردند. نیروهای امنیتی پاکستان این افراد را در استان «پنجاب» در شرق پاکستان دستگیر کردند.

«انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرده که این کشور از زمانی که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت رسید، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حملات تروریستی بوده است.

وی گفت: «ما نگرانیم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آن‌هاست و برای ما نگران کننده است.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646154

مهمترین اخبار ایران و جهان: