نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 06:33

رکوردشکنی احسان حاج‌صفی در تیم ملی فوتبال ادامه دارد

کاپیتان اصفهانی تیم ملی فوتبال همچنان در حال رکوردشکنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احسان حاج‌صفی بازیکن کاشانی و ۳۳ ساله تیم ملی فوتبال است که در سال‌های اخیر به عنوان کاپیتان تیم ملی در میادین بین‌المللی می‌درخشد.

حضور حاج‌صفی همراه با تیم ملی فوتبال در تورنمنت کافا سبب رکوردشکنی این بازیکن شد و احسان با حضور در برابر قرقیزستان با ۱۲۸ حضور در تیم ملی پس از جواد نکونام و علی دایی به سومین بازیکن با بیشترین بازی ملی تبدیل شد.

جواد نکونام با ۱۵۱ و علی دایی با ۱۴۹ بازی ملی در رده‌های اول و دوم هستند و اگر حاج‌صفی در بازی‌های آینده تیم ملی نیز بتواند حضور مداوم داشته باشد، این شانس را دارد تا به بیشترین بازی ملی برای فوتبال ایران دست پیدا کند.

این بازیکن اصفهانی تیم ملی چند ماه پیش و در جام جهانی قطر نیز همراه با تیم ملی حضور داشت و توانست چند رکورد خاص برای خود به جا بگذارد.

حاج‌صفی که در دو دوره قبلی جام جهانی در برزیل و روسیه حضور داشت و در سال ۲۰۱۸ مقابل تیم‌های اسپانیا و پرتغال بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال‌ را به بازو بست، در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر تیم‌های انگلیس، ولز و‌ آمریکا کاپیتان تیم ملی بود.

به این ترتیب بازیکن اصفهانی تیم ملی برای پنجمین‌بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال در جام‌های جهانی را به بازو بست و از این نظر تاریخ‌ساز شد؛ حاج‌صفی توانست از علی پروین و جواد نکونام پیشی بگیرد.

علی پروین، اولین کاپیتان ایران در ادوار جام جهانی، در جام جهانی ۱۹۷۸ در هر سه دیدار دو گروهی بازوبند را در اختیار داشت؛ سال ۲۰۱۴ نیز کاپیتان ایران در سه بازی یک نفر ثابت بود، این وظیفه را در برزیل، جواد نکونام به عهده داشت.

احسان حاج‌صفی همچنین در دو جام جهانی قبلی در هر شش بازی (دور گروهی جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) به میدان رفت تا از نظر تعداد بازی در این تورنمنت با رکورد مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان برابری کند.

احسان مقابل انگلیس، ولز و آمریکا در ترکیب اصلی قرار گرفت تا با رساندن شمار بازی‌های خود به ۹ از دو ستاره قدیمی تیم ملی سبقت گرفته و به تنهایی صاحب رکورد بیشترین بازی در جام‌های جهانی شود.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289498

مهمترین اخبار ایران و جهان: