نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:39

عدم همکاری در اجرای طرح کاداستر ترک فعل محسوب می شود

کرمان - رئیس دادگستری شهرستان رودبارجنوب گفت : با اجرای قانون حد نگار، وضعیت مالکیت اراضی تثبیت می شود و تمامی دستگاه ها موظف به همکاری هستند و عدم همکاری ترک فعل محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرجام طاهری، با اشاره به اینکه با اجرای قانون حد نگار وضعیت مالکیت اراضی تثبیت می‌شود، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها موظف به همکاری با اداره ثبت اسناد واملاک جهت اجرای طرح کاداستر اراضی هستند وعدم همکاری در این زمینه ترک فعل محسوب می‌شود.
رئیس دادگستری شهرستان رودبارجنوب در نشست کارگروه هماهنگی بین ادارات این شهرستان برای اجرای قانون جامع حدنگار وصدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، شهری واملاک روستایی رودبارجنوب بر سرعت بخشیدن به صدور اسناد مالکیت حد نگاری شده تاکید کرد و افزود: هرگونه عدم همکاری برای اجرای این قانون ترک فعل محسوب شده و ضمانت اجرای قانونی را به دنبال خواهد داشت.
او گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر حد نگاری وکاداستر اراضی برای جلوگیری از زمین خواری، تکلیف را برای همه سازمان‌ها مشخص کرده است و باید با پیگیری‌های لازم اجرای قانون حد نگار در تمامی پلاک‌ها اجرایی شود.
وی در پاین تاکید کرد: اجرای قانون حدنگار علاوه بر تثبیت وضعیت اراضی باعث جلوگیری از تصرف املاک، کاهش اختلافات، سهولت نقل وانتقالات رسمی وکاهش ورودی پرونده به محاکم خواهد شد و بانک اطلاعاتی اراضی می‌تواند استفاده‌های مؤثر دیگری در حوزه‌های کشاورزی و اجتماعی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296054

مهمترین اخبار ایران و جهان: