نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 02:05

سرگیجه در تیم ملی والیبال با گرد و خاک ستاره‌ای که رفت و برگشت!

اعلام فهرست تیم ملی والیبال ایران برای هفته دوم لیگ ملت‌های 2023 با حواشی عجیبی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز شد تا تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه کند. هفته دوم لیگ ملت‌ها به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از 30 خرداد تا 4 تیرماه برگزار خواهد شد که مردان والیبال ایران در روتردام با تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند روبرو خواهند شد.

بهروز عطایی فهرست نهایی تیم ملی والیبال ایران برای هفته دوم لیگ ملت‌ها را اعلام کرد که سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی بازیکنان اعزامی به هلند برای حضور در هفته دوم لیگ ملت‌ها هستند. به این ترتیب تنها تغییر در ترکیب تیم ملی والیبال برای هفته دوم حضور میثم صالحی و خط خوردن محمدجواد معنوی نژاد بود.

محمدجواد معنوی‌نژاد، دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران پس از اعلام فهرست ملی‌پوشان برای هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2023 با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود به خط خوردن از تیم ملی واکنش نشان داد و نوشت: «این نیز بگذرد... صبر بهترین عکس‌العمل در برابر ناحقیست و گذر زمان بهترین وسیله برای اثبا تصمیمات نادرست». هرچند که او در این استوری اشاره مستقیمی به فهرست تیم ملی نکرده است، اما اهالی والیبال به خوبی متوجه کنایه او نسبت به اتفاقات اخیر شدند.

معنوی‌نژاد در شرایطی برای هفته دوم لیگ ملت‌ها جایی در تیم ملی ندارد که او مدتی قبل توانست همراه با تیم جاکارتا بهایانگکارا اندونزی عنوان نایب قهرمانی آسیا و بهترین دریافت کننده مسابقات را به خود اختصاص دهد. او برای همراهی نماینده اندونزی در جام باشگاه‌های آسیا مجبور شد با هماهنگی کادر فنی اردوی تیم ملی را ترک کند و کادر فنی هم اعلام کرد که دیگر نیازی به او ندارد، اما درخشش فوق‌العاده این بازیکن در رقابت‌های آسیایی یک بار دیگر کادر فنی را مجبور کرد که از او برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت به عمل بیاورد.

هرچند که معنوی‌نژاد در هفته اول لیگ ملت‌ها فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد و تنها 14 درصد عملکرد موثر و بدون دفاع برای تیم ملی داشت، اما نکته عجیب ماجرا اینجاست که او برای هفته دوم به صلاحدید بهروز عطایی و دستیارانش جای خود را به بازیکنی داد که پیش از شروع اردوهای تیم ملی اعلام کرده بود که مصدوم است و تصمیم دارد مدتی از تیم ملی دور باشد و به مداوا بپردازد!

میثم صالحی پیش از آغاز اردوهای تیم ملی اعلام کرده بود «من از مرحله پلی‌آف لیگ برتر کمتر برای شهداب به میدان رفتم، چون از ناحیه کتف احساس درد می‌کردم. در آن مدت کمی استراحت کردم و شرایطم کمی بهتر شد، اما در جام باشگاه‌های آسیا بازهم همان مصدومیت کهنه به سراغم آمد و شرایط برایم سخت شد. با مشورت‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که کتفم نیاز به رسیدگی و تقویت دارد و به همین دلیل با بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی صحبت کردم تا به من مرخصی بدهد که بتوانم روند درمانم را تکمیل کنم.»

وی با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای مصدومیت دارد افزود: «باید با پزشکان مشورت کنم تا ببینم چه مدتی باید از والیبال دور باشم. نکته‌ای که وجود دارد این است که در شرایط کنونی باید وزنه بزنم. به هر حال برای اینکه آینده‌ حرفه‌ایم تحت تاثیر قرار نگیرد باید مراقب سلامتی‌ام باشم و در این مسیر تصمیم گرفتم که فعلاً در تیم ملی حضور نداشته باشم و به درمان مشغول شوم.»

تصمیم عجیب کادر فنی تیم ملی والیبال موجب شده تا یک بازیکن جوان، آینده‌دار و مستعد که به تازگی به سری آ ایتالیا هم پیوسته است، دلسرد شده و کینه به دل بگیرد؛ از سوی دیگر با توجه به واکنش معنو‌ی‌نژاد به عدم حضورش در لیست تیم ملی او احتمالاً به بازیکنی تبدیل خواهد شد که مغضوب کادر فنی خواهد بود. در شرایطی که والیبال ایران در هفته اول اصلاً نتوانست عملکرد خوب و امیدوارکننده‌ای داشته باشد، حالا اهالی والیبال منتظر هستند که تاثیرات این تغییر در ترکیب تیم ملی را ببینند.

ملی‌پوشان ایران بامداد شنبه 27 خرداد برای حضور در هفته دوم لیگ ملت‌ها تهران را به مقصد فرانکفورت و سپس آمستردادم ترک خواهند کرد تا از آنجا راهی شهر روتردام در 90 کیلومتری آمستردام شوند. تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال 2023 در شهر ناگویا ژاپن به ترتیب به مصاف تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی رفت و با یک پیروزی، سه شکست، چهار امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه یازدهم جدول به کار خود در مسابقات هفته نخست پایان داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291554

مهمترین اخبار ایران و جهان: