نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 21:52

برخی اعضای تشکل‌های اسلامی و فرهنگی ونزوئلا با رئیسی دیدار کردند

جمعی از فعالان و اعضای تشکل‌های اسلامی و فرهنگی مستقر در ونزوئلا با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی، در دومین روز از سفر رسمی به ونزوئلا که به دعوت رسمی «نیکلاس مادورو» انجام گرفته است، با تعدادی از فعالین تشکل‌های اسلامی و فرهنگی ساکن در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار که در محل اقامت رئیسی صورت گرفت، همکاری و هماهنگی با دولت ونزوئلا را عامل توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این کشور دانست.

در این دیدار فعالان تشکل‌های اسلامی و فرهنگی ونزوئلا پرچم مقدس مضجع حضرت امام حسین (ع) را به رئیسی هدیه دادند.

به گزارش فارس، آیت‌الله رئیسی که به دعوت رسمی «نیکولاس مادورو» به «ونزوئلا» سفر کرده است، ظهر روز دوشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه بین‌المللی کاراکاس شد و مورد استقبال وزیری امور خارجه و وزیر راه ونزوئلا به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور قرار گرفت.

همچنین در جریان این سفر، مقامات عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا در حضور رؤسای جمهور 2 کشور، 19 سند همکاری امضا کردند.

بر همین اساس، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر به ونزوئلا، صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی به منظور بررسی ظرفیت‌های ونزوئلا برای حضور تولیدکنندگان و عرضه کالاهای تولید ایران، از فروشگاه ایرانی «مگاسیس» کاراکاس بازدید کرد.

 بازدید از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی در کاراکاس نیز بخش دیگری از برنامه‌های رئیس‌جمهور در دومین روز سفر به ونزوئلا بوده است.

«نیکاراگوئه» و «کوبا» مقاصد بعدی سفر رسمی رئیسی به منطقه آمریکای لاتین هستند.

وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283698

مهمترین اخبار ایران و جهان: