نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 11:13

آمریکا بانی ۲۲۲ جنگ در دنیا شده است

آرادان- امام جمعه آرادان گفت: آمریکا با ۲۴۰ سال سابقه مدنیت عامل بروز ۲۲۲ جنگ در دنیا شده که نشان از ادعای پوچ حقوق بشر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی‌نیا در خطبه‌های نماز عید سعید قربان به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر ضمن اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: آمریکا در طول ۲۴۰ سال سابقه مدنیت خود سبب ۲۲۲ جنگ در دنیا شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در برابر کشور ایران با تاریخ پنج هزار ساله، کشور نوپا محسوب می‌شود افزود: از نمونه جنگ افروزی‌های آمریکا در طول این سال‌ها می‌توان به جنگ ویتنام پاناما بمباران ژاپن جنگ افغانستان و … اشاره کرد.

امام جمعه آرادان گفت آمریکا در طول جنگ هشت ساله تحمیلی صدام را تجهیز و تحریک کرد تا مردم و کشور ایران را مورد تعرض قرار دهد در نتیجه هزاران نفر در این جنگ به شهادت رسیدند.

شریفی‌نیا با بیان اینکه آمریکا منافقین را هم بر علیه ملت ایران مسلح کرد، بیان داشت: ششم تیر ماه سالروز سو قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر است که اراده خدا اینگونه رقم خورد که ایشان بمانند و پرچم داری کنند.

وی همچنین حادثه ایرباس ایرانی را بیانگر سند جنایت‌های آمریکا دانست و گفت: ۲۹۰ سرنشین و خدمه هواپیما که عمدتاً کودک و زن بی‌گناه بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند تا آمریکا ناوگان خود را در همه جای دنیا گسترش دهد لذا این‌ها اسناد جنایات استکبارگران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317198

مهمترین اخبار ایران و جهان: