نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:12

بازدید وزیر کشور از پروژه قطار شهری اهواز

وزیر کشور از روند اجرایی پروژه قطار شهری اهواز بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در ادامه سفر خود از اهواز، با همراهی علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان از روند اجرایی پروژه متروی اهواز بازدید کرد. 

قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت "کیسون" به عنوان اجرا کننده و شرکت "نورینکو" چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد.

این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود و تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲ ، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این پروژه حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

چهار هزار میلیارد ریال اوراق از سهم دولت توسط وزارت کشور برای این پروژه اختصاص یافته است.

ادامه فرآیند ساخت پروژه قطار شهری اهواز در مرحله عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار جدید در حال انجام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594754

مهمترین اخبار ایران و جهان: