نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 12:38

محبوبیت جو بایدن از کامالا هریس هم کمتر شد

محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به «کامالا هریس» معاون وی نیز کاهش پیدا کرده است و اکنون میزان محبوبیت او طبق نظرسنجی‌های به پایین ترین حد ممکن یعنی 34 درصد سقوط کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ،در حالی که میزان محبوبیت کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور بایدن 35 درصد برآورد شده است، میزان محبوبیت خود بایدن به کمتر از این مقدار یعنی 34 درصد رسیده است. اعداد و ارقامی که به میزان زیادی رئیس‌جمهور آمریکا را نگران ساخته است.

نظرسنجی جدید در حالی انجام می‌شود که واشنگتن پست در گزارشی عنوان کرده است، بایدن پیش از روز شکرگزاری با کارکنان خود در مورد بررسی علت کاهش محبوبیتش صحبت کرده است و از آنها توضیحاتی را در این رابطه خواسته است.

بر اساس نظرسنجی جدید مونموث، میزان محبوبیت جو بایدن حتی از کامالا هریس هم که به میزان زیادی بین مردم آمریکا نامحبوب بود، کمتر شده است. بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۴ درصد از مردم آمریکا از بایدن حمایت کرده‌اند در حالی که ۳۵ درصد کامالا هریس را نسبت به بایدن ترجیح داده‌اند.

نتایج این نظرسنجی برای بایدن که پیش از این در بسیاری از نظرسنجی‌ها با حمایت ۵۴ درصدی مواجه بود، امتیاز بسیار پایینی محسوب می‌شود. به این ترتیب، اکنون طبق نظرسنجی انجام گرفته شده، ۶۱ درصد از مردم آمریکا عنوان می‌کنند که با اقداماتی که بایدن انجام می‌دهد، کاملا مخالف هستند. با این حال، گویا بایدن اعداد ارائه شده در این نظرسنجی‌ها را رد کرده و با صحت آنها مخالفت می‌کند.

واشنگتن پست در جریان گزارشی عنوان کرد که بایدن گروه کوچکی از دستیاران خود در کاخ سفید را پیش از تعطیلات شکرگزاری گرد هم آورده و سخنان تندی را خطاب به این گروه بیان کرده است و ضمن اشاره به اینکه درصد حمایت از وی در نظرسنجی‌ها بسیار پایین آمده است از آنها خواسته تا برایش شرح دهند به عنوان دستیاران وی در کاخ سفید و اعضای کمپین انتخاباتی‌اش در این مورد چه اقدامی انجام می‌دهند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۶۹ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد وی در مورد مهاجرت را تایید نکرده‌اند و ۶۸ درصد دیگر هم عنوان کرده‌اند با سیاست‌های اقتصادی وی موافق نیستند.

نظرسنجی مذکور از تاریخ ۳۰ نوامبر تا ۴ دسامبر و با حضور ۸۰۳ شرکت‌کننده بزرگسال آمریکایی انجام شده است. طی ماه‌های گذشته تمامی نطرسنجی‌های انجام گرفته شده، از کاهش محبوبیت بایدن حکایت دارد.با این وجود این اولین باری است که میزان محبوبیت وی نسبت به معاونش هم کمتر می شود. موضوعی که وی را شدیدا نگران ساخته است.  

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609210

مهمترین اخبار ایران و جهان: