نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 16:55

حراست از سرمایه‌های دامی، حفظ امنیت و سلامت غذایی از وظایف مهم دامپزشکی تربت حیدریه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: حراست از سرمایه‌های دامی و حفظ امنیت و سلامت غذایی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه است.

سید ابوالحسن سیدین در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به همه فعالان این عرصه اظهار کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه به عنوان یکی از دستگاه‌های خدمت رسان به شهروندان و کلیه بهره برداران اعم از دامداران، مرغداران و ... نقش قابل توجهی در حفظ امنیت غذایی و حراست از سرمایه‌های دامی دارد.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، افزود: با توجه به وجود ۲۳۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۲ هزار راس دام سنگین و حدود ۸۰ مرغداری فعال در شهرستان تربت حیدریه، فعالیت‌ها و عملکرد دامپزشکان، کارشناسان دامپزشکی و سایر نیرو‌های مرتبط در راه خدمت رسانی به بهره برداران بسیار قابل توجه می‌باشد.

سیدین تصریح کرد: یکی از وظایف دامپزشکی حفظ سلامت و سرمایه دام و طیور و آبزیان شهرستان می‌باشد که این مهم با همکاری ۲۲ مرکز درمانی و مایه کوبی و همچنین ۸ داروخانه دامپزشکی، و یک آزمایشگاه بخش خصوصی و یک بیمارستان دامپزشکی در شهرستان تربت حیدریه انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه تامین سلامت غذایی شهروندان یکی از اولویت‌های دامپزشکی است بیان کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی در طول سال، نظارت بر بیش از ۴۰۰ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز بسته بندی و ۲ کشتارگاه دام و طیور شهرستان را بصورت مستمر انجام می‌دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535310

مهمترین اخبار ایران و جهان: