نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1403 - 04:15

روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

در دویست‌وهفتمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه حملات هوایی این رژیم به مناطق مختلف در غزه ادامه یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در دویست و هفتمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه جنگنده‌های این رژیم در چندین نوبت خیابانی در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را به‌شدت بمباران کردند. 

خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

 منابع محلی فلسطین همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرت در مرکز نوار غزه حمله کردند.

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست‌‌وهفتمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

************************************************************

 

 

11:00- تمرد دختران صهیونیست علیه ارتش رژیم اسرائیل

 ????رسانه‌‌های رژیم اسرائیل از افزایش تمرد دختران و زنان نظامی در ارتش این رژیم خبر داده و گزارش دادند که ارتش برای مقابله با این افراد که بعد از عملیات هفتم اکتبر، مخالفت خدمت سربازی هستند، به «دادن زدن بر سر آن‌ها، محرومیت، تحقیر و مجازات تا بیهوشی» متوسل شده است.

10:30- شلومی بایندر؛ گزینه احتمالی جانشینی آهارون هالیوا

????سایت صهیونیستی «واللانیوز» مدعی شد «هرتسی هالوی»، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل به احتمال فراوان روز پنج شنبه «شلومی بایندر» را به عنوان رییس جدید واحد اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) معرفی خواهد کرد.

????بایندر جانشین آهارون هالیوا، رییس پیشین امان خواهد شد که به دلیل شکست های اطلاعاتی ارتش اسرائیل در جریان پیشگیری از عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق مجبور به استعفا شد.

10:21- رسانه‌های عبری: سنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

????رسانه‌های رژیم اسرائیل در ارزیابی خود از جنگ نوار غزه و مقاومت گرو‌ه‌های فلسطین در این مدت، گزارش دادند: یحیی سنوار، رئیس حماس در نوار غزه در چشم کشورهای عربی و اسلامی به قهرمان تبدیل شده است و افکار عمومی بین المللی را به عنوان نمونه‌آی که در تحقیر تکبر غربی موفق شده، درو می‌کند.

10:17- رژیم اسرائیل: منتظر پاسخ حماس هستیم

????رادیو ارتش رژیم اسرائیل به نقل از یک مقام سیاسی این رژیم گزارش داد که تل‌اویو تصمیم گرفته که هیئتی به قاهره نفرستد و تا شب چهارشنبه منتظر پاسخ حماس خواهد بود و بعد از آن در این باره تصمیم خواهد گرفت.

10:15- رویارویی جوانان کرانه باختری با نظامیان متجاوز صهیونیست در جنوب الخلیل

????نظامیان رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه به منطقه جنوبی الخلیل یورش بردند که با ایستادگی جوانان مبارز روبرو شدند.

10:13- تحلیل‌گر نظامی اسرائیل: تا جنگ متوقف و نظامیان از غزه خارج نشوند توافقی حاصل نمی‌شود

????روزنامه عبری «ماکور ریشون» به نقل از ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رژیم اسرائیل نوشت که تا امروز صبح، علیرغم گزارش‌هایی که از پیشرفت مذاکرات می‌رسد، یحیی سنوار ،مردی که کلید آزادی زندانیان اسرائیلی را در دست دارد، آماده شنیدن توافقی نیست که شامل پایان جنگ و خروج نظامیان اسرائیل از غزه نمی‌شود.

10:11- تداوم همبستگی دانشجویان کانادایی با مردم فلسطین در غزه

????دانشجویان دانشگاه اتایاوا کانادا برای چندمین روز متوالی با تحصن و تجمع در دانشگاه مذکور، با مردم فلسطین در نوار غزه اعلام همبستگی کردند.

09:58- انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

????سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به خیزش عظیم دانشجویی در آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین اعلام کرد که واکنش مسئولان مربوطه در آمریکا به تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویی در حمایت از فلسطین بسیار تند بود و شرکت کنندگان در این تجمعات را از حق آنها در برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز محروم می‌کند.

09:54- کشته شدن 608 نظامی صهیونیست از زمان عملیات طوفان الاقصی

????آمارهای رسمی اعلام شده از سوی ارتش اسرائیل حاکی از آن است از زمان عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 تا به امروز 608 افسر و نظامی صهیونیست کشته شدند که از این میان 263 نفر در جریان حمله زمینی به نوار غزه کشته شده‌اند.

09:51- تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح

????همزمان انتشار اخباری در مورد آینده جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و احتمال دست یابی به توافق آتش بس، رسانه‌های رژیم اسرائیل حمله زمینی احتمالی به رفح واقع در جنوب نوار  غزه را فاقد اهمیت استراتژیک دانستند و سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش داد که بنیامیان نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای بار دوم قصد دارد حمله به رفح را به تأخیر بیاندازد.

????به گزارش این رسانه‌، این تصمیم  احتمالی نتانیاهو به دلیل افزایش روز افزون فشارهای بین المللی و تلاش‌ها برای دست یابی به توافق جدید در خصوص آزادی اسرای صهیونیست است.

09:45- هدف قرار گرفتن محل تجمع نظامیان صهیونیست

????مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه خود اعلام کرد، در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار  غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساختمانی که نظامیان رژیم اسرائیل در شهرک اشغالی آویویم در آن تجمع کرده بودند، با سلاح مناسب هدف قرار گرفته و تلفاتی وارد کرده است.

09:42- یائیر لاپید از افزایش قیمت‌ها و فروپاشی طبقه متوسط اسرائیل خبر داد

????رسانه های رژیم اسرائیل به نقل از یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نوشتند: قیمت ها در حال افزایش است و طبقه متوسط در حال فروپاشی است و اگر این دولت که برای ما گران تمام شد، کنار نرود، قیمت ها همچنان افزایش خواهد یافت.

09:28- حملات صهیونیست‌ها به رفح در یک روز 24 شهید برجای گذاشت

????آمار شهدای بمباران منازل مردم در رفح واقع در جنوب نوار غزه که بیش از یک و نیم میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده به 25 شهید رسید.

 

09:05- شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

????یک جوان فلسطینی به نام «ربحی منسیه» در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در حوالی شهرک الظاهریه در جنوب شرقی الخلیل به شهادت رسید.

 

08:41- تل‌آویو درباره توافق تبادل اسرا طی 2 یا سه روز آینده تصمیم می‌گیرد

????روزنامه صهیونیستی یدیعوت آخارانوت گزارش داد که بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل این رژیم طی 48 تا 72 ساعت آینده در خصوص توافق تبادل اسرا یا حمله به رفح تصمیم گیری می کند.

 

08:34- سنتکام مدعی رهگیری پهپادهای یمنی شد

????ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ‌(سنتکام) مدعی شد که پهپاد یمن را بر فراز دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است.

05:22 ـ مادورو: سرکوب جوانان در آمریکا را محکوم می‌کنیم/ جوانان سراسر جهان به خیابان‌ها بیایند

????نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا گفت: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای امنیتی این کشور را که برای محکوم کردن کشتار و نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها بیرون آمده‌اند، محکوم می‌کنیم.

????وی ضمن ستایش از اقدام دانشجویان آمریکایی در حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن سخنان نتانیاهو در حق آنها گفت: احترام کامل خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای صلح شایسته احترام هستند.

مادورو خطاب به جوانان سراسر جهان نیز گفت: من از جوانان سراسر جهان می‌خواهم به خیابان‌ها بیایند و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

04:57 ـ پلیس آمریکا برای متفرق‌کردن دانشجویان به اسپری فلفل متوسل شد

????پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

????رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

????همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

????دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به‌دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند.

04:36 ـ از مذاکرات قاهره چه‌خبر؟ بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها

پیام رهبری حماس به گروههای مقاومت فلسطین درباره مذاکرات قاهره:

????هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد.

????این هیئت به توضیحات و نقطه‌نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

???? هیئت حماس برای تکمیل رایزنی‌ها درباره پیشنهاد اخیر درباره آتش‌بس قاهره را ترک خواهد کرد.

03:57 ـ تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

????خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

????بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

???? منابع محلی فلسطین همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه حمله کردند. 

03:48 ـ یورش نظامیان صهیونیست به شهر الخلیل

????خبرنگار الجزیره قطر گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی به چندین باب منزل در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش بردند، جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است.

03:47 ـ مقاومت فلسطین نظامیان صهیونیست را در طولکرم هدف قرار داد

????خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به شهرک عنبتا در طولکرم واقع در شمال غرب کرانه باختری هدف حمله رزمندگان مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

03:32 ـ تحصن فراگیر در دانشگاه کالیفرنیا در حمایت از غزه

 ????دانشگاه کالیفرنیا ریورساید در همبستگی با ملت فلسطین تحصن خود را آغاز کرد و به صف خیزش دانشجویی آمریکا در مخالفت با رژیم صهیونیستی و محکومیت جنایت و نسل‌کشی این رژیم در غزه پیوست.

03:25 ـ تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین مقابل سفارت اسرائیل در آتن

????دانشجویان دانشگاه یونان در حمایت از غزه و همچنین در حمایت و پشتیبانی از خیزش دانشجویی در آمریکا برای دفاع از ملت فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آتن پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

02:58 ـ روایت کاخ سفید از  محتوای گفت‌وگوهای بایدن با امیر قطر
             با مصر و قطر درباره توافق آتش‌بس در غزه همکاری می‌کنیم

????کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره توافق پیشنهادی برای آزادی گروگان‌ها (تبادل اسرا) و آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است. 

????بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن تأکید کرد که واشنگتن با مصر و قطر برای تضمین اجرای مفاد توافقنامه آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس همکاری خواهد کرد.

????این بیانیه افزود: دو طرف‌ آمریکایی و قطری در مورد ابتکارهای جاری برای افزایش ارسال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند.

????بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن از تلاش‌های امیر قطر و مقامات قطری برای آزادی همه گروگان‌ها (اسرا) تشکر و قدردانی کرد.

????این بیانیه تأکید کرد که بایدن و امیر قطر بر ادامه هماهنگی مستقیم و نیز از طریق تیم‌های مربوطه طی روزهای آینده توافق کردند.

02:49 ـ تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

????آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

????به‌نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

????بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تأکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه به‌روی قوانینی در حال کار است.

????چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت‌تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

????گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

02:25 ـ تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

????منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

????منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

????خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

01:46 ـ زنجیره انسانی اساتید دانشگاه کلمبیا در حمایت از دانشجویان معترض

????اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک زنجیره انسانی برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه تشکیل دادند.

01:33 ـ عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها

????مقاومت اسلامی لبنان با صدور دو بیانیه از عملیات جدید علیه مواضع صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

????در بیانیه اول مقاومت اسلامی لبنان آمده است: مجاهدان ما ساختمانی را که در آن نظامیان صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین «دوویو» در آن سنگر گرفته بودند با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

????حزب‌الله لبنان در بیانیه دوم خود همچنین از هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان صهیونیست در شهرک صهیونیست‌نشین «اوویم» خبر داد.

00:43 ـ حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

????«یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با انجام عملیات نظامی علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با چندین پهپاد هدف قرار دادند.

????در بیانیه ارتش یمن همچنین آمده است: نیروهای  مسلح ما همچنین طی عملیاتی مشترک، کشتی "CYCLADES"  را در دریای سرخ هدف قرار دادند که به‌دقت به هدف موردنظر اصابت کرده است.

????این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به‌سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

????در بیانیه نیروهای مسلح یمن همچنین آمده است که با چندین پهپاد کشتی اسرائیلی (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

????ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تأکید کرد.

00:39 ـ حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به شمال غزه

????جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در چندین رشته حملات، خیابان «السکه» در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را به‌شدت بمباران کردند.

00:32 ـ بازداشت 5 معترض در تل‌آویو

????خبرنگار الجزیره گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی 5 معترض را  نزدیک مقر حزب حاکم لیکود در تل‌آویو بازداشت کرده است.

00:22 ـ مخالفت ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان

????محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تأکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدیدآمیز و جلوگیری از گسترش آن به‌کار می‌گیرد.

????ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تأکید کرد.

????بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تأکید کرد که این کشور کنار مردم فلسطین برای دستیابی به آنچه حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

ارتش یمن بیانیه مهمی صادر می‌کند

????رسانه‌های یمنی اعلام کردند که ارتش یمن ساعت 12:10 دقیقه به‌وقت محلی (12:40 به‌وقت تهران) بیانیه مهمی صادر می‌کند.

00:04 ـ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک الخیام در جنوب لبنان

????منابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک الخیام در جنوب لبنان خبر دادند.

این خبر بروزرسانی می‌شود... .
انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1706946

مهمترین اخبار ایران و جهان: