نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 17:37

۱۶۰۰ گردشگر در یک روز از موزه‌های اردبیل بازدید کردند

اردبیل- مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از موزه‌های استان اردبیل در روز اول فروردین ۱۴۰۲ بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ملکه گلمغانی‌زاده ظهر پنجشنبه در بازدید از موزه‌های استان با اشاره به افزایش چهار برابری بازدید از موزه‌های استان اردبیل نسبت به سال قبل اظهار کرد: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از موزه‌های استان اردبیل در روز اول فروردین ۱۴۰۲ بازدید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵ برابری داشته است.

وی با بیان اینکه موزه‌های استان بخش قابل توجهی از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی استان را به نمایش می‌گذارند، ادامه داد: تاکنون تعداد ۶۲۰ نفر از مجموعه جهانی شیخ صفی، ۶۲۰ نفر از موزه باستان‌شناسی اردبیل، ۳۶۰ نفر از موزه مردم‌شناسی و ۲۳ نفر از پایگاه شهریری بازدید کردند.

مدیر موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه‌های داخل این مجموعه به عنوان شاخص‌ترین اثر میراث‌فرهنگی استان بیشترین میزان مراجعه گردشگران و بازدیدکنندگان را داشته است.

گلمغانی‌زاده خاطرنشان کرد: موزه‌های استان اردبیل در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ هرروزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰ شب آماده پذیرایی از گردشگران و علاقمندان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106498

مهمترین اخبار ایران و جهان: