نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 22:40

بازگشایی اماکن تاریخی در تملک ادارات دولتی خراسان جنوبی در نوروز

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نوروز ۱۴۰۲ بناهای تاریخی خراسان جنوبی که در تملک دستگاه‌های اجرایی است باید برای بازدید گردشگران بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر شنبه در ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی اظهارکرد: در برخی مقاطع دولت یک سری خدمات ویژه را در بحث گردشگری و.. ارائه می‌دهد که نمونه آن در ایام نوروز و در سفرهای نوروزی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: وظایف در مقطع نوروز و سفرهای نوروزی باید بین دستگاه‌های مختلف تقسیم شود تا به بهترین وجه اجرا شود.

قناعت با تأکید بر اینکه ایام نوروز یکی از مهمترین مقاطع خدمت رسانی است، ادامه داد: باید ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان جنوبی را افزایش دهیم و در این زمینه راهکارهایی را بیابیم.

وی افزود: اگر تدبیری اندیشیده شود که مسافران خراسان جنوبی را فقط محل تردد و عبور خود قرار نداده و اقامت کند، شاهد رشد استان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جوانان فعال و خوش ذوق ما به ویژه در مناطق روستایی می‌توانند این ماندگاری را رقم بزنند.

قناعت با تقدیر از برپایی سیاه چادرها در نوروز سال گذشته در ورودی شهرها، اظهار کرد: این اقدام آمار تصادفات را نیز کاهش داده، موجب افزایش اقامت در خراسان جنوبی و فروش صنایع دستی می‌شود.

وی با بیان اینکه نوروز گذشته در زمینه اقامت گردشگران رتبه ۱۱ کشوری، از لحاظ ماندگاری و اقامت گردشگر رتبه پنج و از لحاظ فروش صنایع دستی جزو ۱۰ استان برتر بودیم، ادامه داد: نوروز ۱۴۰۲ بناهای تاریخی خراسان جنوبی که در تملک دستگاه‌های اجرایی است باید برای بازدید گردشگران بازگشایی شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت بهداشتی منطقه گردشگری روستای شوکت‌آباد در نوروز ۱۴۰۱ بسیار نامناسب بود، یادآور شد: چنانچه نوروز آتی این شرایط تکرار شود، برخورد خواهد شد.

قناعت گفت: تنظیم بازار و اسکان مسافران نوروزی نیز به طور جدی پیگیر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057254

مهمترین اخبار ایران و جهان: