نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:11

بهره برداری از دو واحد طرح نهضت ملی مسکن در زرندیه

دو واحد طرح نهضت ملی مسکن همزمان با گرامیداشت هفته دولت در شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه در حاشیه این مراسم گفت: این واحدهای مسکونی با زیربنای ۹۰ و متراژ ۱۵۳ متر مربع به صورت رایگان در اختیار متقاضی واجد شرایط قرار گرفته است.

علی آرین مهر افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته و ۵۰ درصد تخفیف نیز در خصوص هزینه های نقشه، جواز ساخت و نظارت اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون عملیات احداث ۵۸ واحد مسکونی در شهرهای مامونیه، زاویه و پرندک آغاز شده است ادامه داد:این طرح ها شامل ۲۴ واحد در مامونیه  شامل ۶ قطعه چهار واحدی، ۱۳ قطعه تک واحدی در زاویه و ۲۱ قطعه تک واحدی در پرندک بوده که با پیشرفت‌های متفاوت در حال احداث است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه اضافه کرد: براساس پایش متقاضیان استفاده از طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر تعداد ۲۰۰ نفر در شهر مامونیه، ۶۴ نفر در پرندک و ۳ نفر در زاویه حائز بهره مندی از این طرح هستند و به زودی با تامین اراضی مورد نیاز به سایر افراد برای ساخت مسکن تحویل داده می‌شود.

آرین مهر در خصوص اجرای طرح هادی در روستاها نیز اظهار کرد: تاکنون  طرح هادی برای ۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه و بیش از ۹۰۰۰جلد سند مالکیت شهری و روستایی با همکاری  ثبت اسناد و املاک در این شهرستان صادر شده است.

وی گفت: طرح هادی، مهمترین ابزار توسعه مناطق روستایی است و کالبد سکونتگاه‌های روستایی را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار می‌دهد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه افزود: طرح هادی روستایی شامل ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است و گستره آن نیز منازل و مناطق مسکونی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازمندی های یک روستا را در آینده فرا می گیرد.

آرین مهر، مدیریت اعتبارات بیش از ۲۸۴۰ فقره طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ۱۴۵ فقره طرح ویژه مسکن محرومان،  جذب ۱۱۲۲ تن قیر رایگان جهت بهسازی معابر روستا‌یی،  احداث پروژه ۴۸ واحدی مسکن محرومان در شهر مأمونیه و مدیریت اعتبارات بازسازی بارندگی‌های فروردین ۹۸ به تعداد ۳۸۸ فقره را بخشی از عمده ترین فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مدیریت جذب اعتبارات قرض الحسنه روستایی با اعتباری افزون بر ۶۷۲۰ میلیون ریال، ارائه خدمات فنی و پاسخ استعلام به تعداد بیش از ۲۰ هزار فقره،  زیرسازی و جدول گذاری اراضی ۹۹ ساله مسکن مهر شهر‌های زاویه و پرندک از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرندیه بشمار می رود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477198

مهمترین اخبار ایران و جهان: