نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 13:46

ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی توسط صندوق کارآفرینی و امید در کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: با حمایت صندوق کارآفرینی و امید برای ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نعمت‌اله رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از چند طرح اشتغالزایی که از محل تسهیلات صندوق ایجاد شده است، اظهار کرد: با اجرای  ۷۰ هزار طرح، بالغ بر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور تثبیت یا ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ طرح  از مجموع تعداد طرح‌های اجرا شده در سراسر کشور مربوط به کردستان است.

به گفته رضایی، برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد بیش از ۷ هزار فرصت شغلی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت:  ۳۲ درصد از طرح‌ها مربوط به بانوان کارآفرین و از لحاظ اشتغال هم ۴۳ درصد از شاغلان در طرح‌های مختلف مورد حمایت صندوق نیز به بانوان اختصاص دارد.

وی همچنین از پرداخت ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط این صندوق در سال جاری خبر داد و گفت: پرداخت این میزان تسهیلات برابر پرداختی ۲ سال اخیر است.

به گفته رضایی، حمایت از طرح‌های راکد و نیمه‌فعال به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم به صورت ویژه در دستور کار صندوق کارآفرینی و امید است و در همین  راستا تفاهم نامه مشترکی مابین صندوق و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری منعقد شده و کار دنبال می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: در قالب این تفاهم نامه بیش از هزار طرح واجد شرایط لازم در استان های مختلف مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی از برنامه‌ریزی صندوق برای شناسایی واحد‌های راکد و نیمه فعال خبر داد و گفت: کردستان هم بعد از شناسایی طرح‌های راکد و نیمه فعال حداقل در هر شهرستان بیش از ۲ طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی، راکد بودن و یا فعالیت با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی از  شرایط مد نظر برای حمایت از این طرح‌هاست.

انتهای پیام/۲۴۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519354

مهمترین اخبار ایران و جهان: