نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 13:40

حال و هوای حرم امیرالمومنین یک هفته مانده به اربعین+عکس و فیلم

حرم امیرالمومنین(ع) برای زائران اربعین، حکم مبدأ را دارد و با زیارت حرم مولا عزم مشایه می‌کنند. یک هفته مانده به روز اربعین، نجف مملو از جمعیت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عراق، حرم امیرالمومنین(ع) برای زائران اربعین حسینی حکم مبدأ و شروع این مسیر دلدادگی را دارد و زوار با حضور در حرم مولا اذن زیارت امام حسین(ع) را می‌گیرند.

امروز سه‌شنبه هفتم شهریورماه قریب یک هفته مانده به روز اربعین حسینی حرم امیرالمومنین(ع) مملو از زائر به خصوص ایرانیان بود. همچون روزهای گذشته بخش بانوان حرم بسته است. به گفته خادمان به دلیل ازدحام جمعیت، بخش بانوان تا ۱۷ ماه صفر، سه روز مانده به اربعین بسته است. البته این محدودیت تنها برای حضور کنار ضریح است و بانوان از باب الحسین(ع) امکان حضور در صحن‌های حرم مولا را دارند و همچنین امکان حضور در صحن حضرت زهرا (س) را دارند.

در صحن حضرت زهرا(س) زائران بسیاری برای استراحت و اسکان حاضر هستند و به گفته خادمان موکب علی ابن ابیطالب(ع) که مأمور راهنمایی زائران در این صحن هستند، جمعیت امسال زوار به نسبت مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

برای ما ایرانیان که با مصرع «ایوان نجف، عجب صفایی دارد»، این روزها تماشای یک پارچه سیاه روی آن کمی دلگیر است. ایوان طلای حرم مولا در حال بازسازی است و خادمان پارچه بزرگ السلام علیک یا اباعبدالله الحسین روی آن کشیده‌اند.

هوای نجف در ساعت ظهر گاهی بسیار گرم است و دما در این ساعات تا حدود ۴۵ درجه می‌رسد. در این زمان‌ها در داخل صحن‌ها و همچنین اطراف حرم مه‌پاش روشن می‌شود و کمی هوا را مطبوع و خنک می‌کند. زائران هم در این ساعت همه با نقاط سایه صحن‌ها یا فضاهای مسقف می‌روند.

 

نمایی از حضور زائران اربعین کنار ضریح مولا

خیابان‌های شهر نجف به خصوص شارع الرسول هم مملو از جمعیت و زوار اربعینی است که چند روزی در این شهر بیتوته می‌کنند و سپس راهی مشایه نجف تا کربلا می‌شوند.

در ادامه تصاویری از حرم امیرالمومنین(ع) یک هفته مانده به اربعین حسینی را ببینید:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475254

مهمترین اخبار ایران و جهان: