نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 14:49

استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در انتخابات

رئیس شورای اجتماعی کشور گفت: خوشبختانه ویژگی بارز ملت عزیز ایران بعد از انقلاب اسلامی جریان مشارکت آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عباسی رئیس شورای اجتماعی کشور و معاون وزیر کشور در نشست خبری امروز خود با اشاره به روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: اعتماد ملی یکی از موئلفه های مشارکت است و خوشبختانه شاخص عظیم ملت عزیز ایران بعد از انقلاب اسلامی جریان مشارکت آنها بوده است.

وی ادامه داد: اعتماد سازی بصیرانه دلیل مشارکت مردم است و افتخار می‌کنیم که ملت پشتوانه نظام هستند و جا دارد در تقویت این مشارکت اهتمام بورزیم.

عباسی با اشاره به برنامه‌های روز تشکل‌ها گفت: علاوه بر حضور گسترده تشکل‌های ملی، استانی و شبکه تشکل‌ها نمایشگاه تشکل‌ها نیز برگزار می‌شود و همچنین چندین پنل تخصصی برای روز تشکل‌ها ایجاد شده است.

رئیس شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: در ایران اسلامی به دلیل خصوصیت مشارکت تشکل‌ها دارای خصوصیت و قدرت هستند و بیش از ۸۰ هزار تشکیلات شکل گرفته است که ۱۰ هزار مورد مجوز وزارت کشور را دارد و هزار تشکل ملی هستند.

وی گفت: رویداد ملی حضور یکی از مهمترین برنامه‌های روز تشکل‌ها است اکنون در آستانه مجلس شورای اسلامی قرار داریم و باید ساختارهای کشور جهت حمایت از انتخابات به کار گرفته شود و بر همین اساس مشارکت شهروندان در انتخابات اکنون پر رنگ است.

عباسی با اشاره به لایحه تشکل‌های مردمی گفت: این لایحه در دستور بررسی است تعدد مراکز صدور مجوزها و نظارت بر اقدامات نیازمند هم فکری است و اگر این لایحه در مجلس به پایان برسد کمک کننده خواهد بود.

رئیس شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: تمامی آحاد جامعه برای تقویت تشکل‌های مردمی باید کمک کنند و باید زمینه‌های توسعه و مشارکت مردم محقق شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی کمک کننده است گفت: وزارت کشور آحاد جامعه را تشویق می‌کند تا در انتخابات نقش داشته باشند و نباید این وظیفه انقلابی را در تابع سیاسی خلاصه کرد و بر همین اساس همگی باید در انتخابات شرکت کنیم.

عباسی گفت: حضور شهروندان و مشارکت آنها در تمامی موارد جز افتخارات ما است اما برای فعالیت در هر حوزه‌ای خوب است که رسمیت وجود داشته باشد و افراد باید در حوزه سیاسی فعالیت رسمی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432198

مهمترین اخبار ایران و جهان: