نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 10:31

اولین بارانداز گل های تزیینی در فارس راه اندازی می شود

شیراز-سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: راه‌اندازی اولین بارانداز گل‌های تزیینی شاخه‌ای به ایجاد زیر ساخت‌های فنی و ورود فارس به بازارهای ملی و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی خادمی سه شنبه در جلسه بررسی امکان‌سنجی و نیازسنجی پرورش و تولید گل تزئینی شاخه در شیراز بیان کرد: هم اینک در فارس ۶۸ گلخانه تولید و پرروش گل تزئینی شاخه‌ای فعالیت دارد و در مجموع ۳۵ هکتار زمین نیز به گلخانه‌های کشت گل‌های تزئینی اختصاص یافته است.

او ضمن تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه پرورش، تولید و عرضه گل‌های تزئینی شاخه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی، ادامه داد: بر این اساس نخستین بارانداز گل‌های تزئینی شاخه‌ای استان با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، برنامه‌ریزی اداره کل تعاون روستایی و عاملیت شرکت تعاونی گلخانه داران روستایی در فارس راه اندازی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: این اقدام اشتغال محور ضمن پایان دادن به سردرگمی تولید کنندگان گل شاخه‌ای در بازاریابی، شرایط مساعدی برای تجمیع محصولات تولیدی گلخانه‌های گل شاخه‌ای در شیراز فراهم می‌کند و زمینه راهیابی این محصولات با ارزش افزوده بالا به بازارهای ملی و بین المللی را نیز فراهم خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400510

مهمترین اخبار ایران و جهان: