نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 17:19

بازدید اعضای کمیسیون صنایع از پروژه تولید خودروی برقی در وزارت صمت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع امروز از طرح تولید خودروی برقی در وزارت صمت بازدید کردند و از نزدیک در جریان جزئیات آن قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت:‌ اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز از طرح تولید خودروی برقی در وزارت صمت بازدید کردند و از نزدیک در جریان جزئیات آن قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف بنزین در کشور، استفاده از خودروی برقی یک ضرورت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: وزارت صمت هم از طریق انتقال تکنولوژی و تولید خودروی برقی در داخل و هم از طریق واردات این محصول سعی در تأمین نیاز کشور در این حوزه دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در جریان این بازدید، مقامات وزارت صمت عنوان کردند که خودروی برقی به بازار با قیمت مناسب عرضه خواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلات در این حوزه، تأمین مواد اولیه بود که بنا شد بانک مرکزی و وزارت صمت هماهنگی‌های لازم در این زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به منظور تأمین ارز مورد نیاز، برای واردات مواد اولیه داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در جریان این بازدید، مسائلی در ارتباط با برق صنایع هم مطرح شد که وزیر صمت در این باره اعلام کرد که طرح‌‌هایی در این زمینه در حال اجراست که امیدواریم هرچه زودتر طرح‌های تولید برق صنایع به سرانجام برسد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442310

مهمترین اخبار ایران و جهان: