نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 11:31

اهدای بیش از ۲ هزار واحد خون توسط لرستانی‌ها در دهه اول محرم

خرم‌آباد - مدیرکل انتقال خون لرستان از اهدای بیش از دو هزار واحد خون توسط مردم این استان در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سوری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پویش نذر خون در استان لرستان از ابتدای محرم تا پایان صفر اظهار داشت: ایام محرم یادآور ایثار و فداکاری‌های امام حسین (ع) و یاران فداکارش در کربلا است، نذر خون و اهدای داوطلبانه توسط مردم عزادار چند سالی است که توسط مردم باهدف رفع نیاز بیماران در استان لرستان هم‌زمان با سراسر کشور در ماه‌های محرم و صفر و به‌خصوص در دهه اول محرم انجام می‌شود.

وی افزود: امسال پویش نذر خون با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان اباعبدالله حسین (ع)» به نیابت از ۶۵۵۲ شهید لرستانی طبق سال‌های گذشته ماه‌های محرم و صفر در لرستان اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه مردم نوع‌دوست استان لرستان به نیابت از شهدای استان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان جلوه‌های از ایثار را به منصه ظهور گذاشتند، عنوان کرد: دهه اول محرم دو هزار و ۵۵۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که در مقایسه با آمار دو هزار و ۲۲۰ مراجعه در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سوری با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش نذر خون، افزود: دهه اول محرم امسال اهدای خون در استان ۱۸.۶ درصد افزایش داشته به‌طوری‌که تعداد اهداکنندگان از هزار و ۸۵۳ اهداکننده مدت مشابه سال گذشته به دو هزار و ۱۹۹ نفر رسیده است.

وی گفت: از مردم استان به‌ویژه جوانان و بانوان دعوت می‌کنیم با پیوستن به پویش نذر خون علاوه بر ترویج فرهنگ اهدای خون آغازگر فرهنگی نو از اهدای خون در جامعه باشند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶۵۵۲ شهید لرستانی بیان کرد: امیدواریم مردم نوع‌دوست و شهیدپرور لرستان به نیابت از ۶ هزار و ۵۵۲ شهید لرستان تا پایان ماه صفر ۶ هزار و ۵۵۲ واحد خون اهدا کنند.

سوری با بیان اینکه ۱۲ پایگاه انتقال خون در لرستان فعال است، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417654

مهمترین اخبار ایران و جهان: