نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 17:44

لزوم ارائه پیشنهادات برای رفع مشکلات بنیاد مسکن

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در مواجه با مشکلات حوزه مسکن در استان باید بر اساس کار کارشناسی دقیق پیشنهادات خود را مشخص و به مرکز کشور ارائه دهید.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن قدردانی از خدمات کارکنان این مجموعه در سطح استان عنوان کرد: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و محروم است و اجرای پروژه های عمرانی در چنین شرایطی با سختی ها و محدودیت هایی روبروست.

امام جمعه زاهدان در پاسخ به گزارش ارائه شده توسط رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان مبنی بر جذب اعتبارات و رشد و پیشرفت حاصل شده در برخی از حوزه ها عنوان کرد: مسیر خدمت رسانی در استان از مدت ها قبل آغاز شده و رشد و پیشرفت حاصل شده نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت الله محامی در واکنش به اظهارات رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مبنی بر نقایص طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: اجرای پروژه های ساخت مسکن باید ازهمان ابتدا با تفکر و برنامه ریزی دقیق طراحی شود و در غیر این صورت در ارائه خدمات و واگذار امتیازها دچار افراط و تفریط خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مواجه با مشکلات حوزه مسکن در استان باید بر اساس کار کارشناسی و انجام مطالعات دقیق پیشنهادات خود را مشخص و به مرکز کشور ارائه دهید.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و مطالبات اصلی درسیستان و بلوچستان موضوع اشتغال است و اجرای پروژه های مختلف عمرانی در سطح استان زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال است اما متاسفانه فرهنگ کار در استان آسیب دیده و افراد به دنبال مشاغل کاذب هستند. 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: عدم استفاده از فرصت سرمایه گذاری در استان از آسیب های دیگر است به گونه ای که افراد لوازم و ابزار مورد نیاز کار را از سایر نقاط کشور تامین می کنند که مانعی برای رشد و پیشرفت استان خواهد بود.

وی انجام فعالیت ها فراتر از حوزه ماموریتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان را مطلوب عنوان کرد و گفت: راه حل این مشکل ساخت مسکن یا ارائه خدمات در حاشیه شهر نیست  بلکه باید به مبدأ و روستاهایی که مردم از آن مهاجرت می‌کنند در ابعاد مختلف رسیدگی و زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

همچنین در ابتدای این دیدار بیک مداح رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به نیز بیان گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422210

مهمترین اخبار ایران و جهان: