نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 14:56

نماز جمعه پایگاه معرفت و بصیرت‌افزایی است

امام‌جمعه نطنز گفت: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی بوده که منشأ وحدت، همدلی و پایگاه معرفت و بصیرت افزایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های نماز جمعه روز عاشورا که در حسینیه مرکز شهر این شهر برگزار شد، با تسلیت عاشورای حسینی، اظهار کرد: امیدواریم که آذوقه معنوی خود را از این ایام گرفته و درس‌ها و پیام‌های عاشورا را در زندگی خود محقق کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز اولین نماز جمعه در سال ۵۸ به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی افزود: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی بوده که منشأ وحدت، همدلی در بین متدینین و مؤمنین شده و پایگاه معرفت و بصیرت افزایی است، پیگیری منویات رهبری و مطالبات مردمی از دیگر برکات وجودی نماز جمعه است.

یعقوبی با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است، تصریح کرد: گویا این گفته حکیمانه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها عجله دارند زودتر از وعده ۲۵ سال نابود شوند؛ به‌سرعت در حال تحقق است، حال‌ و روز تل‌آویو و دیگر شهرهای سرزمین‌های اشغالی همین موضوع را حکایت می‌کند.

امام جمعه نطنز افزود: در کنار از دست دادن قدرت بازدارندگی ارتش پنجم دنیا، در برابر گروه‌های مقاومت در غزه و کرانه غربی، گویا کنترل شهرهای یهودی‌نشین هم از دست صهیونیست‌ها خارج‌شده است و تندروهای احمق کابینه کنونی دولت جعلی، به رهبری یک احمق درجه‌یک به نام نتانیاهو تصمیم دارند فرایند زوال صهیونیسم را سرعت ببخشند.

وی با اشاره به ۲۹ هفته تنش و التهاب داخلی در رژیم صهیونیستی، گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته به دنبال آن بوده تا طرح موسوم به اصلاحات قضائی را در مجلس این رژیم به تصویب برساند، مخالفان از این طرح به‌عنوان کودتای قضائی یاد می‌کنند و به همین دلیل در ۲۹ هفته گذشته تظاهرات مختلفی را علیه نتانیاهو برگزار کرده‌اند و اخیراً در اعتراضاتی موسوم به‌روز اختلال در رژیم صهیونسیتی اعتراض‌ها بسیار تشدید شده است.

یعقوبی با اشاره به هم‌زمانی روز تجلیل از اسرا و مفقودان و فرار بنی‌صدر و رجوی به فرانسه خاطرنشان کرد: دو مناسبت در این روز داریم که یکی از عزت ظاهری به سمت ذلت حقیقی و دیگر آن صحنه ذلت ظاهری به عزت واقعی و همیشگی است، بنی‌صدر و رجوی به جرم خیانت به هم‌وطنان و مردم مؤمن ایران اسلامی ننگ را پذیرفتند و عاقبت به شر شدند درحالی‌که آزادگان سرافراز ما مانند اسرای قهرمان کربلا با تحمل رنج‌ها، هم خودشان عزیز و هم ملتشان را به عزت واقعی رسانده‌اند.

عملیات مرصاد مایه افتضاح و رسوایی هرچه بیشتر منافقان شد

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه بادرود ضمن عرض تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا امام حسین (ع) اظهار کرد: امروز اولین جمعه مرداد به نام روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است، به اعتبار اینکه اقامه اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۵۸ و با حکم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت خمینی (ره) توسط حضرت آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

وی افزود: جایگاه نماز جمعه در اسلام و در بین واجبات از اهمیت خاصی برخوردار است، ازجمله برکات و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی همین اقامه نماز جمعه در سراسر کشور است، در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود و مردم باید قدردان این نعمت نماز باشند و قدردانی از این نعمت گران‌سنگ، حضور باشکوه در نماز جمعه است.

قاسمی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد تصریح کرد: پنجم مرداد سالگرد ثبت یک نام بزرگ در ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یعنی عملیات مرصاد و مرصاد یا همان کمینگاهی که خداوند برای نابودی منافقین و کفار تدارک دیده است.

امام جمعه بادرود ادامه داد: در چنین روزی متوهمان منافق با حمایت آمریکا انگلیس و صدام و با شعار از مهران تا تهران دست به عملیاتی زدند که به فضل الهی همه در دام رزمندگان غیور اسلام افتادند و با به‌جا گذاشتن چند هزار کشته و زخمی پا به فرار گذاشتند، بنابراین این روز یعنی پنجم مرداد به نام مرصاد در تاریخ ثبت و مایه افتضاح و رسوایی هرچه بیشتر منافقان شد.

وی گفت: بنا به دعوت فرماندار شهرستان نطنز، مدیرعامل صندوق وزارت راه و شهرسازی با حضور در دفتر امامزاده آقا علی عباس(ع) مباحث اولویت‌دار در آستان مقدس از جمله طرح جامع آستان مقدس و پارکینگ حرم مطهر و  پیشنهاد‌های دیگر بررسی شد و مقرر شد که در اسرع وقت این مسائل را پیگیری کنند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412710

مهمترین اخبار ایران و جهان: