نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 16:11

باید به طور جدی به مسئله بحران آب پرداخته شود

مشهد ـ فرماندار مشهد با بیان اینکه موضوع بحران آب موضوعی بسیار جدی است گفت: باید به طور جدی به مسئله بحران آب پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری مشهد در جمع مدیران و شورای اسلامی شهرستان ضمن تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به مناسب‌های این ماه اظهار کرد: سوم خرداد برای جریان مقاومت نقطه عطفی است و ما در ۱۴ خرداد از داشتن امامی محروم شدیم که دنیا به عظمت این شخص و انقلابش اعتراف کرد، روز ۱۵ خرداد تبلور انقلاب اسلامی است.

فرماندار مشهد گفت: انتخاب مکان جلسه شورای اداری در سازمان آبفا هوشمندانه و هدفمندانه بود زیرا باید به طور جدی به مسئله بحران آب پرداخته شود.

وی تصریح کرد: قرار است شورای اداری کاربردی باشد اما امروز علاوه بر کاربردی بودن آموزشی هم بود، چرا که موضوع بحران آب موضوعی بسیار جدی است و باید از آثار این جدی گرفتن در تمام حوزه‌های زندگی ما در شهر ما و در خانه‌های ما دیده شود، ما در بین متولیان شهرستان مشهد هستیم و این فقط وظیفه ادارات مربوطه نیست بلکه باید در تمام دستگاه‌ها توجه ویژه ای برای مدیریت بحران آب در صرفه جویی و یا هر اقدام دیگری که بتواند میزان مصرف را کسر کنند، شود.

داوری افزود: دستگاه‌ها باید برای خانواده کارمندان برنامه‌های اثر گذار ترتیب دهند و سپس گزارش‌گیری و در دستگاه‌های مربوطه مانند اداره صنعت و معدن و تجارت که تمام حوزه صنعتی و تمام حوزه‌های معدن و تمام صنف‌ها با مجوز این اداره آغاز به فعالیت می‌کند با آموزش‌های مصرف درست و بهینه آب برنامه ریزی کنند. همینطور آموزش و پرورش می‌تواند با آموزش صحیح برای مدارس، معلمان، کارمندان و خانواده‌ی آنها و دانش آموزان و خانواده‌هایشان برنامه ریزی و اثر گذار باشد برخی از دستگاه‌ها وظیفه اجتماعی دارد و باید در جامعه هم اثرگذار باشند در حوزه‌هایی که پایه فرهنگی هستند مانند: صدا و سیما، اداره ارشاد، شهرداری، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات امور مساجد و … تا بحران آب را به درستی اطلاع رسانی و سازماندهی کنند.

فرماندار مشهد گفت: همه ادارات باید بحران را خوب تشخیص و پیش بینی درستی قبل از اتفاق داشته باشند، در یک سازمان داشتن برنامه بسیار مهم است مدیران برای تحقق اهداف که در بحران‌ها غافلگیر نشوند باید برنامه داشته باشند و همینطور باید برای اجرای برنامه‌ها اهتمام به خرج دهند و پیگیری‌های مستمر انجام دهند.

وی گفت: ما نباید بحران‌ها را به زائرین و مردم منعکس کنیم زیرا مشهد از ویژگی خاصی برخوردار است و نباید در مورد کم آبی اتفاقی که در اهواز و همدان افتاد در شهر امام رضا علیه السلام بیفتد.

داوری گفت: از نظر من اداراتی که برنامه یک سال ارائه نکردن یعنی برنامه‌ای ندارند، نبود بودجه دلیلی بر عدم پیگیری‌ها نیست اگر مدیران سازمانی پشت میزشان بنشیند هیچکدام پولی نخواهند داشت باید بتوانیم با بهره‌برداری از تکنولوژی و مدیریت نرم افزاری تحول ایجاد کنیم امروزه ما اکثراً مدیریت سنتی داریم.

بحران آب در شهرستان مقدس مشهد جدی است

فرماندار مشهد در توصیه‌ای به بخشداران گفت: ما نباید اجازه دهیم به روستاییان ظلم شود به گونه‌ای مدیریت شود که ما در روستاها دچار بحران آب نشویم قطعاً آبرسانی تانکری در شأن روستاییان نیست.

وی افزود: باید همه دستگاه‌ها و ادارات قبل از اینکه بحران مشکل آب اتفاق بیفتد به کمک سازمان آب و فاضلاب بیایند. شهرداران مناطق مجوزهای لازم را هر چه سریع‌تر بدهند اگر روزی زائری در هتل تشنه بماند هیچ توجیهی پذیرفته نخواهد بود و باید به امام رضا (ع) پاسخ دهند.

داوری گفت: مدیران دولتی باید بابت توفیق خدمت به زائرین و مجاورین که به آنها عطا شده است به زیارت امام رضا (ع) بروند و شکرگزاری کنند. همین طور شایسته است وجود با برکت این حضرت در این شهر را جشن بگیرند و معرفت رضوی و فرهنگ رضوی را گسترش دهند.

فرماندار مشهد گفت: در شب میلاد با سعادت حضرت رضا علیه السلام جشن بزرگی در خیابان امام رضا (ع) تدارک دیده شده است هر کسی در این جشن نقشی ایفا کند در واقع نهضتی ایجاد کرده است.

رونمایی از پویش مدیریت مصرف آب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی با تبریک دهه کرامت و تبریک روز دختر به تمام دختران شهر مشهد مقدس گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، توجه به دو بعد هویت ملی و هویت دینی برای نسل امروز باید بازخوانی شود در این دو حوزه رویدادها و فضاها و شخصیت‌هایی را می‌بینیم که قصه آب وجود دارد درحوزه ی هویت مذهبی واقعه‌ی کربلا تراژدی بزرگی است که در آن قصه آب وجود دارد و بر کسی پوشیده نیست که بدنبال آن چه جریان عظیمی راه افتاد و تا همیشه این قصه، روایت جانسوزیست و در حوزه هویت ملی خوان دوم شاهنامه در مورد آب است که خشکسالی رستم بزرگ را زمین میزند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی گفت: ما با راه اندازی پویش خوان هشتم با موضوع کم آبی اعلام آمادگی می‌کنیم که به همکاری آب و فاضلاب بیاییم همانطور در زمان کرونا و در هنگام تشییع پیکر شهید سلیمانی پویش آی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به راه افتاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233554

مهمترین اخبار ایران و جهان: