نیوز سیتی!

آخرین اخبار در مورد مبانی نظری نظام تعلیم و تربیت

آب از سرچشمه گل‌آلود است / شروع دوباره تحول- بخش چهارم

یک کارگروه بازنگری مبانی نظری لازم است تا با شناسایی چالش‌ها و کاستی‌ها، به احصاء پژوهش‌ها و مطالعات مورد نیاز به‌منظور بازبینی و اصلاح مبانی نظری بپردازد. مجتبی عابدپور مجتبی عابدپور، پژوهشگر میز تربیت رسمی، اندیشکده فرهنگ و تربیت دانشگاه امام صادق علیه السلام بر اساس مشهورات، طرح «سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم‌انداز بیست ساله» که بعد‌ها در جریان بررسی و تصویب نهایی ...

آب از سرچشمه گل‌آلود است / ره‌نامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران - بخش سوم

ره‌نامه، حراست از خط فکری مبانی را در خط‌مشی‌ها بر عهده دارد، ولی نمونه‌هایی برای نقض این کارکرد در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مثابه خط‌مشی‌های حاصل از مبانی نظری و ره‌نامه وجود دارد. مجتبی عابدپور مجتبی عابدپور، پژوهشگر میز تربیت رسمی، اندیشکده فرهنگ و تربیت دانشگاه امام صادق علیه السلام  ره‌نامه در مبانی نظری، ناظر به تعیین برخی مباحث مهم و اساسی درباره نظام تربیت ...

آب از سرچشمه گل‌آلود است / فلسفه تربیت رسمی و عمومی در ایران - بخش دوم

مهم‌ترین نقطه ضعف بخش دوم مبانی نظری، روش‌شناسی، و چگونگی استخراج گزاره‌ها برای تربیت رسمی و عمومی از دل گزاره‌های فلسفی بخش اول مبانی نظری سند تحول است. مجتبی عابدپور مجتبی عابدپور، پژوهشگر میز تربیت رسمی، اندیشکده فرهنگ و تربیت دانشگاه امام صادق علیه السلام  پس از بخش اول (فلسفه تربیت) که شاید بهترین فصل مبانی نظری باشد، به بخش دوم آن که به‌منظور استخراج فلسفه تربیت رس ...

آب از سرچشمه گل‌آلود است / فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران - بخش اول

نقاط ضعف بسیاری در بخش اول مبانی نظری سند تحول بنیادین، بخصوص در گزاره‌های تربیت مستخرج از مبانی، وجود دارد، و مبنایی‌ترین بخش این مبانی که می‌بایست از اتقان و انسجام کافی برخوردار باشد، دچار کلی‌گویی و لکنت زبان در بیان ضروریات است. مجتبی عابدپور   مجتبی عابدپور، پژوهشگر میز تربیت رسمی، اندیشکده فرهنگ و تربیت دانشگاه امام صادق علیه السلام بخش اول مبانی نظری را می‌توان ...

نقد انتخاب «حیات طیبه» به عنوان نگرش محوری در سند تحول در آموزش و پرورش

تفکر بنیادین نظام تعلیم و تربیت در تحقق حیات طیبه بنا شده، و در نتیجه جهت اصلی نظام تعلیم و تربیت نیز در هدایت دانش آموزان برای وصول به حیات طیبه قرار گرفته است. این برداشت فلسفی، دینی و قرآنی مشکلاتی به همراه دارد و موجب ناسازگاری جهت گیری نظام تعلیم و تربیت با برخی دیدگاههای دیگر در آموزه های دینی شده است. حمیدرضا آیت اللهی حمیدرضا آیت اللهی مَن عَمِل صالحاً مِن ذَکَرٍ اَو ...

مهمترین اخبار ایران و جهان: