نیوز سیتی!

آخرین اخبار در مورد اداره مدرسه

ایده‌ای برای تحول ساختاری در آموزش و پرورش ایران

مدارس پیشرو، با نوآوری و پشتکار کادر خود، می‌توانند پشتیبان نرم‌افزاری مدارس دیگر باشند و الگوهای تایید شده خود را به مدارس دیگر گسترش دهند. این مدارس به عنوان پاداش عملکرد خود، می توانند بودجه تشویقی و آزادی عمل بیشتری به دست ‌آورند. روح‌الله عابدینی  روح‌الله عابدینی، پژوهشگر سیاست‌گذاری آموزش و پرورش برای هر کشوری، تربیت نسل آینده مبتنی بر ارزش‌های اساسی آن ملت، امری ...

اگر اینشتین مدیر مدرسه بود ...

اگر اینشتین مدیر مدرسه بود، حامی و هادی می بود و به مباحث نوین آموزشــی توجه می کرد. به جــای نمره، ثمره را مدنظر قرار می داد. به جای رقابت، به رفاقت و دوســتی توجه می کرد و به مقایســة معلمان و دانش آموزان بــا یکدیگر دامن نمی زد. ابوالفضل بختیاری دکترای تخصصی علوم تربیتی دارد. آخرین کتاب ایشان در مقام مترجم با نام «اگر اینشتین مدیر مدرسه بود» نوشتة پروفسور توماس آرمسترا ...

آیا «مردمی‌سازی آموزش و پرورش» اسم رمزی برای توسعه پرسرعت مدارس پولی است؟

تأمین مالی مدارس فقط یک جنبه از مشارکت مردم است، در حالی که مشارکت مردمی به هیچ عنوان تک‌بعدی نیست. از همین رو نیاز است مسائل تعلیم و تربیت به‌درستی فهم شود تا متوجه اهمیت نقش‌آفرینی مردم باشیم. ابراهیم راستیان ابراهیم راستیان، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) مردمی‌سازی آموزش و پرورش، یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در حوزه آموزش است و بارها، وزیر و معاونان وزار ...

مدیر به مثابه تسهیل‌گر جریان رهبری برنامه درسی در مدرسه

مدیر به مثابه تسهیل‌گر جریان رهبری برنامه‌درسی در مدرسه، یعنی کسی که تسهیل‌گر تغییر و پشتیبان ابتکار عمل معلمان در ایفای نقش انطباق برنامه‌ی درسی با موقعیت خاص کلاس درس خود می شود. دکتر محمود مهرمحمدی دکتر محمود مهرمحمدی این بحث در محل تقاطع یا تلاقی بحث‌های مدیریت آموزشی و برنامه‌ی درسی واقع شده است. من این تقاطع را انتخاب کرده‌ام و فکر می‌کنم یک بحث استراتژیک برای آموز ...

مدرسه دولتی از نوعی دیگر؛ تنوع برنامه، تنوع اداره و امکان انتخاب

با ایجاد شرایط لازم برای اجرای مدل های متنوع در مدیریت و اداره مدارس دولتی، می توان شاهد ارتقای کیفیت، کاهش بی‌عدالتی، تنوع برنامه درسی، افزایش حق انتخاب خانواده ها، و مزیتهایی از این دست بود. محمدصادق تراب‌زاده جهرمی محمدصادق تراب‌زاده جهرمی؛ پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی همه ما می‌خواهیم کیفیت مدارس دولتی عادی بالا رود، بی‌عدالتی کم شود، تنوع برنامه درسی داشته باشیم، تمرک ...

روایتی دیگر از “روایتی نو”: مدرسه به‌ مثابه سوژه

مدارس اگر بتوانند در یک اکوسیستم خودمختار، با ظرفیت‌های خلاق خود پاسخگوی علائق و استعدادهای متنوع دانش‌آموزان باشند، در این صورت از یک ابژه‌ به یک سوژه تبدیل شده، و عاملیت و فاعلیت آنها به حد اعلی می‌رسد. دکتر محمود مهرمحمدی دکتر محمود مهرمحمدی نخست باید از تلاش به‌عمل آمده سپاسگزاری کرد و آن را ستود. توجه هرچه بیشتر به تعلیم‌‌وتربیت در سطح مردم و صاحب‌نظران و دلسوزان فا ...

تجربه مدیریت مدارس به شیوه هیئت امنایی

بررسی وضعیت عملکردی مدارس هیئت امنایی ها نشان می دهد که اهداف اصلی آن عملیاتی نشده، و عموماً هم مشارکتی از سوی هیئت امنا ایجاد نشده است. با گذشت ۱۴ سال از ایجاد مدارس هیئت امنایی، بررسی وضعیت عملکردی آن ها نشان می دهد که اهداف مندرج در آیین نامه مذکور عملیاتی نشده است و عموماً مشارکتی از سوی هیئت امنا (به استثناء برخی موارد) ایجاد نشده است. با گذشت ۱۴ سال از ایجاد مدارس ...

مهمترین اخبار ایران و جهان: