نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 12:26

اجرای پویش «زیر بیرق امام حسین (ع)» در اردبیل

اردبیل-کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اجرای پویش «زیر بیرق امام حسین (ع)» ویژه دختران و بانوان در اردبیل خبر داد.

سارا حقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش در سخنانی به اجرای پویش زیر بیرق امام حسین (ع) بمناسبت این ایام اشاره و اظهار کرد: با هدف گرامی داشت ماه محرم و صفر و تبیین فلسفه قیام عاشورا در بین دختران و بانوان پویش زیر بیرق امام حسین (ع) در اردبیل برگزار شد.

وی به موضوعات این پویش اشاره کرد و افزود: ثبت تصویر یا ویدئو آئین‌ها و آداب و رسوم و سیاه پوشان منازل، مساجد و محلات، بیان خاطرات و شرح حال از مراسم‌های اباعبدالله الحسین (ع)، نصب پرچم عزا در سردرب منازل، فضاسازی عاشورایی منازل، روضه‌های خانگی و خانوادگی، جلسات قرآن خانوادگی، قرائت زیارت عاشورا و اربعین خانوادگی، نماز جماعت خانوادگی، حضور خانوادگی در مراسم عزاداری از موضوعات پویش زیر بیرق امام حسین (ع) است.

اجرای پویش «زیر بیرق امام حسین (ع)» در اردبیل

وی افزود: حجاب و عفاف زینبی در مراسم‌های عزاداری، نقاشی کودکان با موضوع محرم و صفر، خاطره گویی و دلنوشته های عاشورایی شامل مطالب و نوشته‌های با محوریت مراسم عزاداری محرم و پیاده روی اربعین، پادکست و تولیدات صوتی شامل شعرخوانی و مداحی کودکان و نوجوانان و خاطره نگاری از شهدای کربلای ایران و مدافعان حرم از دیگر موضوعات این پویش است.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به نحوه ارسال آثار اشاره کرد و افزود: بانوان و دختران علاقمند می‌توانند آثار خود را در قالب عکس، فیلم، پادکست، کلیپ، ویدئو، موشن و صوت (۱ الی ۳ دقیقه) با محوریت موضوعات مورد نظر ارسال کنند.

حقی افزود: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ شهریور ماه امسال به شماره‌های ۰۹۱۴۵۹۴۵۳۷۰ و ۰۹۱۴۷۴۵۸۸۳۸ در پیام رسان های ایتا، شاد و روبیکا ارسال کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405003

مهمترین اخبار ایران و جهان: