نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 09:36

ماموستایان کردستان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کردند

سنندج - طلاب و روحانیون اهل سنت استان کردستان در محکومیت حمله عوامل کوردل به حرم و زائرین حرم مطهر شاهچراغ (ع) بیانه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طلاب و روحانیون اهل سنت استان کردستان در محکومیت حمله عوامل کوردل به حرم و زائرین حرم مطهر شاهچراغ (ع) در بیانیه‌ای اعلام کردند: اقدام تروریستی حرم حضرت احمد ابن موسی (علیه السلام) که منجر به شهادت و مجروح شدن تع داد از هموطنان عزیزمان گردید ملت ایران را اندوهگین و متأثر ساخت.

در این بیانیه آمده است: این اقدام تروریستی ضمن اثبات جنایات گروه‌ها تروریستی، بار دیگر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اثبات رساند و طراحان و عاملان این حادثه تلخ و جانسوز، عمق دشمنی خود با مردم ایران عزیز را به جهانیان نشان دادند.

این بیانیه می‌افزاید: این حوادث نه تنها مردم عزتمند و مقاوم ایران را از ادامه مسیر انقلاب و اسلام ناامید نمی‌سازد بلکه موجب می‌شود با وحدت هر چه بیشتر در راستا اعتلای ایران اسلامی، آرمان‌های والای امامین انقلاب و شهدا عزیز گام بردارند.

طلاب و روحانیون کردستانی در این بیانیه اعلام کردند: بی تردید دشمن همواره سعی می‌نماید با ایجاد بحران و تنش، کام ملت ایران را تلخ و و افکارعمومی را از کانون توجه به موفقیت‌ها و دستاوردهای ملی و دیپلماسی فعال در سطح بین الملل منحرف و با اقدامات کور، از ملت هوشمند که در مراسمات و مناسبت‌ها با بصیرت و مقتدرانه و با شکوه و پر شور شرکت منمایند؛ تفرقه و دو دستگی ایجاد نماید.

در این بیانیه آمده است: طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان ضمن محکومیت این اقدام کوردلانه که محصول طراحی افکار پلید و عوامل دست پرورده کانون‌ها شیطانی صهیونیستی است، در همدردی با خانواده شهدا و آسیب دیدگان این حادثه اعلام می‌دارد این اقدامات سخیف هیچ خللی در عزم راسخ و وحدت علمی و عملی مردم ایران ایجاد ننموده و از دستگاه‌ها امنیتی و قضائی انتظار می‌رود در اسرع وقت عاملین، آمرین و پشتیبانان این خباثت‌ها را شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442947

مهمترین اخبار ایران و جهان: