نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 08:09

فرهنگ عاشورا راهبرد اساسی مقابله با فرهنگ وارداتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: عزاداری ماه محرم و اقامه عزای حسینی عرصه مانای جهاد تببین برای گسترش مظاهر فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح الله سلگی چهارشنبه‌شب در اجتماع پرشور عزاداران حسینی در ساری، اظهار کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی با مفاهیم حماسه عاشورا گره خورده است.

وی در تشریح اهداف نظام اسلامی، افزود: نهضت امام روح الله از ۱۵ خرداد سال ۴۲ با تبیین ابعاد حماسه عاشورا در این سرزمین آغاز شد و انقلاب اسلامی احیاگر ارزش‌های دینی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به دینمداری مردم کشورمان که دلداده سالار شهیدان کربلا هستند خاطرنشان کرد: مردم ایران در پرتو آرمان‌های دینی و حماسه عاشورا از حیث معنویت و ارزش‌های انسانی در جهان سرآمد هستند.

وی، برگزاری پرشور آئین‌خای سوگواری ماه محرم در جای جای کشورمان و استان مازندران را بیانگر اوج معرفت و اخلاص دینی مردم دانست و افزود: مادامی که ارزش‌های متعالی اسلامی و دینی در این کشور جریان دارد، جریان‌های ضد دینی و معاند در پیشبرد اهداف شوم خود ناکام خواهند ماند.

سلگی، جهاد تبیین را عرصه بصیرت و هوشمندی جوانان برابر دسائس کانون‌های ضد دینی دانست و افزود: جهاد تبیین به نماد بیداری و بالندگی ملت ایران و پایداری آرمان‌های انقلابی تبدیل شده است.

وی با اشاره رشد مولفه‌های  دینی در دولت سیزدهم،  گفت: دولت سیزدهم طلایه دار ارزش های دینی و انقلابی است.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: همه مسؤولان موظف هستند از سبک زیست مومنانه برابر خرده فرهنگ‌های وارداتی و مغایر ارزش‌های دینی صیانت کنند.

سلگی گفت: رهایی کشور از چالش‌های فرهنگی و اقتصادی در گرو پای‌بندی به اصول و محکمات نظام اسلامی و تلاش‌های جهادی و انقلابی مسؤولان است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408103

مهمترین اخبار ایران و جهان: