نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 21:20

شناسایی و تأیید ۳ حلقه زنجیره ارزش راهبردی در لرستان

خرم‌آباد - معاون استاندار لرستان از شناسایی و تأیید سه حلقه زنجیره ارزش راهبردی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی لرستان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مطرح شده از سوی وزارت کشور؛ توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی است.

وی تصریح کرد: در این راستا همه استان‌ها می‌بایست بر اساس مزیت‌های نسبی موجود در استان، حداقل دو زنجیره ارزش را تعریف کنند.

معاون استاندار لرستان، افزود: در این زمینه در استان جلسات متعددی برگزار شده است و حلقه‌ها تعریف شده‌اند؛ لازم است تا حلقه‌های مفقوده و عملیاتی نشده شناسایی شوند و ابتدا حلقه‌های زنجیره تولید تکمیل شود و به سمت ارزش‌گذاری برسد.

ابراهیمی، تصریح کرد: این روند بایستی به جایی برسد که در رقابت‌های خارجی و داخلی ارزش‌افزوده مدنظر را داشته باشند.

وی با اشاره به تأیید سه حلقه زنجیره ارزش راهبردی در استان، عنوان کرد: در استان معدن غنی کربنات کلسیم وجود دارد و مقاوم اول کشوری را در برداشت کربنات کلسیم داریم.

معاون استاندار لرستان، ادامه داد: باتوجه‌به اینکه کربنات کلسیم در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، اولین حلقه زنجیره ارزش راهبردی را کربنات کلسیم، دومین حلقه شیلات و گیاهان دارویی به‌عنوان سومین حلقه مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

ابراهیمی، اظهار کرد: این حلقه‌ها نیاز به کار کارشناسی و چکش‌کاری دارند و قطعاً نقایصی دارند که بایستی رفع شوند تا به مرحله نهایی برسند.

وی بیان کرد: در صورت قطعی‌شدن، برای حلقه‌ها اعتبار در نظر گرفته می‌شود و سرمایه‌گذار به این حلقه‌ها سوق داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، گفت: ممکن است موانع و مشکلاتی داشته باشند که در سفر ریاست‌جمهوری مطرح می‌شوند و کلاً جزو اولویت‌ها در استان لرستان قرار می‌گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423803

مهمترین اخبار ایران و جهان: