نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 08:56

۵۰۳ مورد عدم مطابقت مواد غذایی با ضوابط بهداشتی در چهارمحال و بختیاری گزارش شد

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۵۰۳ مورد عدم مطابقت با ضوابط بهداشتی در نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه در سه ماهه اول امسال گزارش شد، گفت: این میزان قابل توجه از عدم مطابقت‌ها غالبا مربوط به فراورده‌های سنتی به ویژه لبنیات مانند ماست، کره و بستنی است.

مهران محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۶ هزار و ۴۸۱ نمونه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از سطوح تولید و عرضه به آزمایشگاه‌های کنترل مواد غذایی استان ارسال شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی افزود: تعداد ۹ هزار و ۵۶۰ مورد آزمایش شیمیایی و میکروبیولوژی بر روی این نمونه‌ها انجام گرفت، از این تعداد نمونه دریافتی ۱۸۰ مورد از سطح کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، معاونت غذا و دارو و مابقی توسط بازرسان سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه از سطح عرضه نمونه‌برداری شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۳ مورد عدم مطابقت با ضوابط بهداشتی در نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه در سه ماهه اول امسال گزارش شده است، گفت: این میزان قابل توجه از عدم مطابقت‌ها غالبا مربوط به فراورده‌های سنتی به ویژه لبنیات سنتی مانند ماست، کره، بستنی و... است.    

محمودیان در پایان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲ مورد بازدید فنی از آزمایشگاه‌های همکار و ۱۲ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های کارخانجات صورت گرفته است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422803

مهمترین اخبار ایران و جهان: