نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 12:55

پیشتازی بلامنازع ترامپ در نظرسنجی‌های حزب جمهوری‌خواه

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان در نظرسنجی‌ها پیشتاز بلامنازع در میان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌پست، براساس تازه‌ترین نظرسنجی «نیویورک‌تایمز و سیِنا کالج»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با برتری چشمگیر ۳۷ درصدی مقابل نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش، همچنان پیشتاز نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور است.

یافته‌های این نظرسنجی حاکی از آن است که ترامپ ۷۷ ساله، در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در سراسر آمریکا ۵۴ درصد آراء را از آن خود کرده و ران دی‌سانتیس، فرمانده فلوریدا و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده رئیس جمهور سابق، تنها ۱۷ درصد آراء را به دست آورده است.

هیچکدام از نامزدهای دیگر حزب جمهوری‌خواه بیش از ۳ درصد آراء را کسب نکرده‌اند به طوری که مایک پِنس، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، نیکی هِیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد و سناتور تیم اسکات، هرکدام به همین درصد حمایت بسنده کرده‌اند!

ویوِک راماسوامی، کارآفرین میلیونر آمریکایی و کریس کریستی، فرمانده پیشین نیوجرسی، هرکدام تنها ۲ درصد از آراء را کسب کردند. ۱۳ درصد پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی هم هنوز نمی‌دانند از چه کسی حمایت می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ترامپ در حوزه‌های انتخاباتی اصلی حزب جمهوری‌خواه، همچنان بر دی‌سانتیس چیره است. به عنوان مثال، ترامپ در بین رای‌دهندگان ۶۵ سال به بالای این حزب، با آمار ۶۰ به ۹درصد، گوی سبقت را از دی‌سانتیس ربوده است.

همچنین ترامپ در انتخابات فرضی دی‌سانتیس را شکست داد به طوری که ۶۲درصد رئیس جمهور سابق آمریکا را به فرماندار فلوریدا ترجیح دادند. این رقم برای دی‌سانتیس ۳۱ درصد بود.

بیش از دوسوم پاسخ‌دهندگان (۶۹درصد) گفته‌اند که ترامپ را «رهبری قدرتمند» می دانند و تنها ۲۲ درصد بر این باورند که این عبارت بیشتر به قامت دی‌سانتیس می‌نشیند.

ترامپ روز شنبه غوطه‌ور در برتری خود در نظرسنجی‌ها، از رقبای جمهوری‌خواه خود خواست تا از انتخابات کنار بکشند و گفت: هر دلاری که جمهوری‌خواهان برای حمله به من هزینه می‌کنند، پولی است که مستقیما به کارزار انتخاباتی جو بایدن (رئیس جمهور کنونی آمریکا) می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421391

مهمترین اخبار ایران و جهان: