نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:49

برخی از مدیران فارس نقد ناپذیر هستند

شیراز-نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نقد منصفانه در جامعه توسط رسانه‌ها باید انجام شود البته نباید فراموش کرد که برخی از مدیران فارس نقد ناپذیر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: توجه به رسانه‌ها و خبرنگاران یک جانبه نباشد و خدمات مختلفی به این افراد توسط دستگاه‌های متولی ارائه شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: حق گویی جایگاه ویژه‌ای است که باید خبرنگاران دارای آن باشند و نسبت به اشاعه عدالت در جامعه اقدام کنند البته رعایت مسائل اخلاقی نیز در صدر فعالیت آنان باشد تا بتوان از این طریق زمینه مقابله با بی اخلاقی رسانه‌های خارجی را فراهم کرد.

وی با اشاره به ارتباط معنایی دو خطبه سیاسی و اعتقادی در نماز جمعه، اضافه کرد: پرداخت به موضوعات در خطبه‌های سیاسی و اعتقادی به گونه‌ای است که باید دارای ارتباط معنایی با یکدیگر داشته باشند از این رو اخباری که از نماز جمعه نیز منتشر می‌شود نیز باید دارای این ویژگی باشد.

او ادامه داد: به طور کلی اخباری که در رسانه‌ها انتشار داده می‌شود باید علاوه بر این که در منبع خبر دارای واقعیت باشد در نوع پرداخت نیز این مؤلفه در آن رعایت شده باشد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای می‌تواند عاملی برای رشد و تعالی رسانه‌های استان و موجب شده جامعه خبری استان فارس در مسیر توسعه قرار بگیرند.

او تاکید کرد: هر انسانی دارای دو ویژگی است که یکی از آنها جاندار و پویا بودن و دیگری آگاهی و انتخاب‌گری است از این رو رسانه‌ها باید نگاه ویژه‌ای به موضوع آگاهی و انتخاب‌گری داشته باشند زیرا انسانی که از این دو ویژگی خود آگاه باشد هیچگاه دچار یاس و ناامیدی نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه عنوان کرد: برخی از مدیران استان فارس نقد ناپذیر اند البته نقد در جامعه نیز باید دارای شرایط ویژه‌ای باشد تا بتوان هم اخلاق را رعایت کرده و نسبت به نقد درون حاکمیتی نیز اقدام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435691

مهمترین اخبار ایران و جهان: