نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:18

رهگیری بمب‌افکن‌های روسی توسط جت‌های دانمارک و هلند

وزارت‌‌های دفاع دانمارک و هلند از رهگیری بمب افکن‌های روسیه توسط جنگنده‌های «اف-16» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح دانمارک و هلند روز دوشنبه اعلام کردند که 2 فروند بمب افکن روسی را نزدیک حریم هوایی خود رهگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» نیروهای مسلح دانمارک اعلام کرد که بمب‌افکن‌های روسی قبل از ورود به حریم هوایی دانمارک توسط  جنگنده‌های «اف-۱۶ » دانمارک بر فراز «دریای شمال» رهگیری شدند.

در این بیانیه تاکید شده که بمب افکن‌های روسی در حریم هوایی دانمارک نبوده‌اند. این در حالی است که وزارت دفاع هلند در بیانیه ای اعلام کرد که بمب افکن‌های روسی حوالی ساعت ۷ صبح به وقت محلی قبل از رسیدن به حریم هوایی هلند رهگیری شدند. دانمارک و هلند به نوع بمب افکن‌های روسی اشاره‌ای نکرده‌اند.

پرواز هواپیماهای نظامی روسیه معمولا با رعایت قوانین بین‌المللی است و برای آزمایش رادارهای رقبا صورت می‌گیرد.

اخیرا نیز  وزارت دفاع روسیه ر خبر داد که یک جنگنده «سوخو-۳۰» نیروی هوایی روسیه یک پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده و مانع از نقض حریم هوایی روسیه توسط این پهپاد شد. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، پس از شناسایی یک پهپاد «ام کیو-۹»  نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه، یک جنگند سوخو-۳۰ روسیه برای مقابله با آن به هوا برخواست. پس از نزدیک شدن جنگنده روسیه، پهپاد آمریکایی مسیر خود را تغییر داده و مخالف مسیر قبلی خود به پرواز ادامه داد.

این حوادث نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است. هر دو طرف خواستار گفتگو و ارتباط بیشتر برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده شده‌اند. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442203

مهمترین اخبار ایران و جهان: