نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 10:03

فعالیت ۲۶۸ پایگاه اوقات فراغت در ملایر

همدان- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر از فعالیت ۲۶۸ پایگاه اوقات فراغت در فصل تابستان خبر داد و پیش بینی کرد که ۱۷ هزار نفر تا پایان تابستان در رشته‌های مختلف ورزشی در شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا سپهری‌نیا شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران، برگزاری همایش‌های عمومی، کارگاه‌های فرزندآوری، نشست‌های جوانی جمعیت، وبینار مجازی و همایش‌های پیاده روی را از جمله برنامه‌های حوزه جوانان در حوزه جوانی جمعیت برشمرد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اداره ورزش و جوانان ملایر در سال گذشته گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری یادواره‌ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، کارگاه‌های مختلف آموزشی در زمینه ازدواج، فرزندآوری، تجلیل از ۴۰ خانواده شهدا، برگزاری جام‌های نوروزی و ورزشی و. بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر به برگزاری ۳۵ دوره آموزشی در زمینه‌های کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های مربیگری، داوری، بازآموزی، مبارزه با مواد مخدر و کوهنوردی وره مربیگری فوتبال A آسیا، مربیگری سطح یک فوتسال ایران و مربیگری کبدی درجه سه برای نخستین بار در ملایر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

این مسئول در ادامه، گفت: در سال گذشته ۱۵ نفر از داوران و مربیان ملایری با دعوت نامه فدراسیون به مسابقات لیگ‌های دسته یک و دو کشور و همچنین مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند.

سپهری نیا با بیان اینکه برای ۲۱ نفر در حوزه ورزش سال گذشته اشتغال ایجاد شد افزود: یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ به باشگاه‌های خصوصی در سال گذشته پرداخت شد و با افتتاح ۱۰ باشگاه خصوصی، تعداد باشگاه‌های خصوصی شهرستان به ۹۲ مورد رسید.

وی با بیان اینکه برای ۱۵ نفر در حوزه ورزش طی پنج ماهه سال جاری اشتغال ایجاد شد افزود: یک میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

سپهری‌نیا به برگزاری جام رمضان در چهار بخش از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه امسال شاهد ارتقا چشمگیری در ورزش کشتی از جهت قهرمانی هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر از میزبانی شهرستان ملایر برای برگزاری مسابقات قهرمانی ووشو کشور سبک لوهان چوان خبر داد و پیش بینی کرد: حدود ۵۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در این مسابقات حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اس تعداد یابی دانش آموزان در مدارس عنوان کرد: امسال برای نخستین بار طرح ملی پایش سنجش ساختار قامتی بانوان در شهرستان انجام شد.

سپهری نیا از جذب ۱۲ میلیارد تومان اعتبار ملی و عمرانی برای ۱۸ پروژه در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در ردیف استانی مصوب شده است.

وی پروژه استخر ملایر و سالن باستانی زورخانه ای در بلوار کریم خان زند را از جمله پروژه‌های شاخص شهرستان برشمرد و افزود: در هفته دولت زمین چمن مصنوعی آق‌گل و باشگاه ورزشی قهرمان سه در بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

سپهری‌نیا با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی روستاهای دهنو علی آباد، انوج، آورزمان، کسب، زنگنه و دهنو آورزمان بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، مطرح کرد: زمین چمن مصنوعی روستای کسب تا پایان سال افتتاح می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر به تکمیل زمین چمن مصنوعی شهر ازندریان با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه ۱۲ سال پیش آغاز شده است و تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبار تکمیل شود.

سپهری‌نیا تعداد مدال آوران استانی شهرستان ملایر در سال گذشته را ۱۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۲ ورزشکار نیز به اردوی تیم ملی دعوت و هشت ورزشکار در رشته‌های هندبال، کشتی و فوتبال عضو تیم ملی شدند.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده سال قبل را ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر برشمرد و عنوان کرد: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۶۳۰۲ ورزشکار شناسایی و بیمه شدند که از این تعداد، ۲۵۳۳ نفر زن و ۳۷۶۹ نفر مرد هستند.

سپهری‌نیا با بیان اینکه بیش از ۳۲ هیأت ورزشی در شهرستان فعال بوده و مابقی عملکردهای دوره‌ای و فصلی دارند، مطرح کرد: ۳۱ باب اماکن ورزشی دولتی و ۶۸ باب سالن ورزشی خصوصی داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با اشاره به افتتاح یک باب سالن ورزشی روستای توچغاز تصریح کرد: این سالن ورزشی ۱۲ سال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد باقی مانده بود که خوشبختانه سال گذشته تکمیل و افتتاح شد.

وی همچنین به افتتاح یک باب خانه ورزش روستایی در روستای منگاوی طی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۴ خانه ورزشی روستایی در شهرستان داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445203

مهمترین اخبار ایران و جهان: