نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 05:14

مصاف هندبال ایران با سعودی‌ها برای صعود به یک چهارم نهایی قهرمانی جهان

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در مرحله یک هشتم قهرمانی جهان به مصاف عربستان سعودی می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان امشب (دوشنبه، 16 مرداد) در نخستین دیدار خود در مرحله یک هشتم مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان روبروی عربستان به میدان می‌رود. تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان در این مرحله به دلیل اندوخته امتیازات خود تنها می‌تواند با شکست عربستان به جمع هشت تیم برتر این دوره برسد اتفاقی که با درخشش هندبالیست‌های نوجوان کشورمان دور از انتظار نیست. 

عربستان که در گروه G دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان با تیم‌های آلمان، آرژانتین و آمریکا همگروه بود، با یک پیروزی، یک باخت و یک تساوی و 3 امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله یک هشتم راه یافت. عربستان در مرحله گروهی با نتیجه 26 بر 37 از آلمان شکست خورد، با آرژانتین در عدد 29 بر 29 مساوی کرد و با نتیجه 9 بر 28 آمریکا را شکست داد تا به همراه آلمان 6 امتیازی راهی مرحله یک هشتم شود. 

بر این اساس تیم‌های ایران، آلمان، جزایر فارو، عربستان، مجارستان، پرتغال، کرواسی، اسلوونی، مصر، برزیل، اسپانیا، جمهوری چک، دانمارک، نروژ، اتریش و مقدونیه به مرحله یک هشتم راه یافتند. بنابراین تیم‌های مجارستان، پرتغال، کرواسی و اسلوونی در گروه یک، مصر، برزیل، اسپانیا و جمهوری چک در گروه دوم، دانمارک، نروژ، اتریش و مقدونیه در گروه سوم و ایران، آلمان، جزایر فارو و عربستان در گروه چهارم گروه‌بندی شدند. هر یک از این تیم‌ها در این مرحله دو بازی برگزار خواهد کرد بنابراین تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان ابتدا با تیم عربستان رودر رو خواهد شد و سپس در بازی دوم خود به مصاف آلمان می‌رود. 

تیم ملی عربستان پیش از این تنها یک بار آن هم در سال 2019 در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی مقدونیه شمالی حضور داشته که در رده بیستم ایستاده است و مسابقات کرواسی دومین حضور این تیم در مسابقات جهانی است.  

تیم ملی هندبال کشورمان نیز که پس از 13 سال غیبت پا به مسابقات جهانی گذاشته و با تاریخ‌سازی و پیروزی برابر جزایر فارو و بروندی و همچنین تساوی با سوئد به مرحله یک هشتم رسیده است، پیش از این سه بار در سال‌های 2005، 2007 و 2009 در مسابقات جهانی حضور داشته که حاصل این حضور یک عنوان هشتمی در سال 2005 مسابقات قطر، یک عنوان دوازدهمی در مسابقت 2007 بحرین و یک عنوان دهمی در مسابقات 2009 تونس است. 

نوجوانان هندبالیست کشورمان در مرحله مقدماتی موفق شدند سوئد را در نتیجه 26 بر 26 متوقف کنند و با نتیجه 27 بر 29 جزایر فارو را از پیش رو برداشتند. در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی نیز با 22 اختلاف امتیاز و نتیجه 24 بر 46 بروندی را شکست دادند تا با شکست سوئد از جزایر فارو، به عنوان تیم نخست گروه H به دور بعد صعود کنند و سوئد پرافتخار و قدرتمند به پرزیدنت کاپ برود. 

دیدار تیم های ملی نوجوانان ایران و عربستان امشب (16 مرداد) ساعت 20:30 به وقت ایران آغاز می‌شود. در صورت صعود تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان به مرحله یک چهارم نهایی، حریف دور بعد هندبالیست‌های کشورمان از گروه دوم یک هشتم و از بین تیم‌های اسپانیا، برزیل، مصر و جمهوری چک خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429703

مهمترین اخبار ایران و جهان: