نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 09:51

اعلام هشدار نارنجی در استان سمنان/ بارندگی و آب گرفتگی در راه است

سمنان- نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان میزبان توده کم فشار بارش‌زا بوده و از امروز هواشناسی، هشدار نارنجی بارش و حتی خسارات شدید را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان از امروز به مدت ۴۸ ساعت شاهد بارش شدید، وزش باد و آب گرفتگی معابر خواهد بود. این شرایط هواشناسی را مجبور کرده تا هشدار نارنجی را اعلام کند.

به گفته مسئولان هواشناسی از امروز به مدت دو روز در اقصی نقاط استان سمنان شاهد بارش، تندباد، رگبار شدید، جاری شدن سیلاب، شکستن درختان و آسیب به برخی تأسیسات خواهیم بود. از امروز همچنین افت چهار درجه‌ای دمای هوا را نیز در سمنان خواهیم داشت که تأثیرات این سامانه کم فشار و بارش زا خواهد بود.

آماده باش ارگان‌ها

معاون استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طبق اعلام هواشناسی از امروز شاهد بارندگی نقطه‌ای شدید، بادهای شدید در استان خواهیم بود لذا ستاد پاسخ به بحران استانداری سمنان جلسه اضطراری را تشکیل داده است.

محمد حمیدی با بیان اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در مقوله تندبادها باید آمادگی لازم را داشته باشند که در شهرها و روستاها، تابلو ها و سازه‌های موقت را مهار کنند تا شاهد بروز حوادث نباشیم، ابراز کرد: به صورت ویژه احتمال دارد که شاهد شکستگی درختان و آسیب به خودروها را داشته باشیم لذا از مردم می‌خواهیم که خودروهایشان را در مکان مناسب قرار دهند.

وی درباره احتمال بروز سیل بیان کرد: آمادگی دهیاری‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه را خواهیم داشت که اگر اتفاقی رخ دهد بلافاصله ورود کنند این آمادگی به ویژه در شرق استان شامل دامغان و شاهرود و میامی بیشتر خواهد بود.

سمنان نیمه ابری شد

برای سمنان آسمان ابری همراه با بارش باران و رگبار پراکنده و همچنین وزش باد شدید پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان ۳۷ و ۲۴ درجه بالای صفر است. وضعیت بحرانی نارنجی هواشناسی تا بامداد چهارشنبه در سمنان تداوم خواهد داشت.

در گرمسار شاهد آسمان نیمه ابری هستیم و وزش باد از امروز شدت خواهد گرفت بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۴۱ و ۲۶ درجه بالای صفر اعلام شده است در آرادان نیز وضعیت مشابه است بیشینه و کمینه دمای هوای آرادان برای امروز ۴۱ و ۲۶ درجه بالای صفر اعلام شده است.

احتمال وقوع سیلاب در مهدیشهر

در مهدیشهر امروز و فردا شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بروز سیلاب روبرو هستیم بیشینه و کمینه دمای هوا از ۳۴ و ۲۵ درجه بالای صفر به ۲۹ و ۱۹ درجه بالای صفر کاهش یافته و تا شامگاه سه شنبه و بامداد چهارشنبه وضعیت نارنجی در این منطقه برقرار است.

در دامغان آسمان نیمه ابری است بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۶ و ۲۲ درجه بالای صفر اعلام شده و شاهد وزش باد و رگبار پراکنده، آب گرفتگی معابر و … خواهیم بود. شاهرود نیز امروز را نیمه ابری شروع کرده است هشدار نارنجی به خصوص در ارتفاعات این شهرستان ابلاغ شده و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها آماده عمل هستند. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۳۴ و ۲۱ و برای فردا ۳۱ و ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود.

در نهایت باید گفت امروز و فردا هشدار نارنجی در سراسر استان سمنان برقرار است هشداری که شامل وزش باد شدید، آب گرفتگی معابر، رگبار پراکنده و … خواهد شد. وضعیتی که البته تا ابتدای روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429847

مهمترین اخبار ایران و جهان: