نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 21:59

هدف اصلی دشمن تضعیف نیروهای مسلح است

اهواز- معاون اول سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور، هدف اصلی دشمن را تضعیف نیروهای مسلح دانست و گفت: دشمن نمی‌تواند تعرضی به نظام اسلامی داشته باشد چون نیروهای ما با انگیزه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر شهبازی عصر امروز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان سابق و جدید نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح خوزستان، با بیان اینکه نیروهای مسلح در این استان همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده و هستند، افزود: به نیروهای مسلح در سایر کشورها به عنوان یک شغل نگاه می‌شود اما در کشور ایران افتخار خدمت در مکتب اسلام محسوب می‌شود چرا که اسلام به موضوع جهاد و دفاع نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این که رزمندگان ما در لباس ارتش، سپاه، فراجا و بسیج دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که در رأس همه آنها رهبری آگاه و بصیر قرار دارد، افزود: اسلامی، مردمی و ولایی بودن در کنار رعایت تمام جوانب شرعی از نکات بارز همه فرماندهان و نیروهای مسلح است؛ همچنین تواضع و سادگی نیروهای مسلح در عین اقتدار از دیگر ویژگی‌های این قشر به شمار می‌رود.

شهبازی گفت: دشمن به خوبی از انگیزه نیروهای مسلح ما آگاه است به همین دلیل نمی‌تواند تعرضی به نظام اسلامی داشته باشد؛ لذا هدف اصلی دشمن تضعیف نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خوزستان در این مراسم با بیان اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح یکی از تشکیلات قوه قضائیه است، گفت: امروزه مردم در جامعه، کمتر سازمان قضائی نیروهای مسلح را می‌شناسند و با وظایف و حدود اختیارات آن آشنایی دارند.

یوسف مسیبی آلاشتی افزود: سازمان قضائی نیروهای مسلح به عنوان یکی از ارکان محافظت‌کننده حقوق شهروندی در مقابل تعدیات احتمالی نیروهای نظامی و امنیتی است. این سازمان با رعایت اصل عدالت، محرمانگی و شئونات نظامی با دقت هر چه تمام به موضوعات رسیدگی می‌کند.

وی گفت: از آنجا که سازمان قضائی نیروهای مسلح حافظ حقوق شهروندان است باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش و خدمت کریم بحرانی‌فرد به عنوان دادستان نظامی سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح خوزستان تقدیر و فرشید ابراهیم نژاد به عنوان دادستان جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان معارفه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429547

مهمترین اخبار ایران و جهان: