نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:03

حجاب امری قانونی و کشف حجاب غیرقانونی و خلاف شرع است

امام جمعه اردستان گفت: حجاب یک امر شرعی و قانونی است و در موضوع حجاب وظیفه و تکلیف همگان مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری امام‌ جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، اظهار داشت: خوب است که انسان دین، دنیا و آخرت خود را به خدا بسپارد و از او بخواهد که بهترین‌ها را برای او مقدر کند چرا که تعیین سرنوشت و مقدرات انسان با خداوند است.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه شب‌های قدر، افزود: بنا به تعبیر و روایات، شب قدر شب نزول قرآن است همچنین این شب به منزله شب قدر و اندازه‌گیری عنوان می‌‌شود چرا که تمام مقدرات انسان‌ها در این شب‌ها تعیین می‌شود و ارزشی برتر از دیگر شب‌ها دارد.

دهشیری با بیان اینکه پاسداشت شب قدر ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: شب بیست و یکم ماه رمضان شب شهادت حضرت علی(ع) می‌باشد که ایشان به‌عنوان خداشناس‌ترین انسان روی زمین بعد از پیامبراکرم(ص) بوده و بنا به گفته محققان، آیات بسیاری از قرآن کریم در مورد حضرت علی(ع) است.

امام جمعه اردستان با اشاره به دیدار سران قوا و مسؤولان رده بالای کشوری با رهبر انقلاب، تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری رهنمودهایی برای مسؤولان داشتند همچنین به توضیح و تبیین شعار سال پرداختند و همگان را بسیج کردند که به این شعار سال توجه کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید به فرمان رهبر انقلاب گوش دهند و به اوضاع کشور توجه داشته همچنین زمان‌سنجی کنند، یادآور شد: طبق بیانات رهبر انقلاب، در حال حاضر موضع دشمنان به ضعف نزدیک شده و موضع دوستان ما در جبهه مقاومت روبه پیشرفت و تقویت قرار گرفته همچنین دشمنانی همچون آمریکا و اسرائیل در حال فروپاشی هستند.

دهشیری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، تاکید کرد: حجاب یک امر شرعی و قانونی است و به هیچ کدام از دولت‌ها نیز ربطی ندارد چرا که این موضوع یک حکم شرعی بوده و کشف حجاب به منزله حرام شرعی و حرام سیاسی است. 

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در موضوع حجاب وظیفه و تکلیف همگان مشخص شده بنابراین نباید یک‌سری دستگاه‌ها از انجام وظایف خود کناره‌گیری کنند بنابراین همه اعم از مجلس، دولت، قوه قضاییه و مردم در این خصوص وظیفه دارند و باید در میدان باشند.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که ایران همواره سربلند است‌، تصریح کرد: از سال ۵۹ که محاصره اقتصادی آمریکا علیه ایران شروع شده تاکنون‌، انواع زیادی از مال و ثروت ایران توسط آمریکا بلوکه شده اما با تلاش مسؤولان بالاخره توانستند رای دیوان بین المللی را بگیرند و آمریکا نیز باید اموال بلوکه شده را پس بدهد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133491

مهمترین اخبار ایران و جهان: