نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 15:52

رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی مازندران

ساری- همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران از تمثال سردار شهید « شیخ موسی نظری» شهید شاخص قرآنی استان در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران ظهر یکشنبه با حضور استاندار و مسئولان فرهنگی در ساری بهره برداری شد و در این آئین از تمثال مبارک شهید قرآنی استان رونمایی شد.

شهید نظری اهل شهرستان نکا داری تحصیلات حوزی بوده و به عنوان قاری و مربی قرآن کریم در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته است. وی علاوه بر فعالیت فرهنگی و قرآنی، ورزشکار رشته‌های رزمی بوده و سابقه فعالیت هنری در رشته خوشنویسی داشته است.

این شهید والامقام در دوران حیات خویش بیش از ۵۰۰ شاگرد در زمینه آموزش قرآن و مداحی داشته است.

در مراسم رونمایی از تمثال این شهید دفاع مقدس، استاندار مازندران، مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل کتابخانه‌ها و مدیرکل حوزه هنری استان حضور داشته است.

استاندار مازندران با تقدیر از این اقدام ارزشمند، گفت: این اقدامات باعث می‌شود شهدایی که در زمینه تربیت انسان‌ها گام برداشته‌اند به عموم مردم معرفی شود.

سید محمود حسینی پور اضافه کرد: شهدای ما علاوه دفاع مقدس در حوزه فرهنگی هم انسان‌های اثرگذاری بودند و ممکن است مانند این شهید ناشناخته مانده باشند.

استاندار خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه شهید و شهادت شد و افزود: معرفی توانمندی‌های شهدا از اقداماتی است که به نظر می‌رسد باید به آن توجه بیشتری کرد.

گفتنی است: همسر شهید شیخ موسی نظری در حاشیه این دیدار درباره سجایایی اخلاقی این شهید توضیحاتی به استاندار مازندران و دیگر مسئولان حاضر در این نمایشگاه ارائه کرد.

نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران به مدت پنج روز در سالن هراتی ارشاد مازندران پیگیری می‌شود. در این نمایشگاه بیش از چهار هزار عنوان کتاب از ۴۳ انتشارات ملی و ۱۳ انتشارات استان مازندران ارائه شده است.

رونمایی از ۱۳ کتاب بومی استان مازندران از برنامه‌های جنبی نمایشگاه اعلام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153403

مهمترین اخبار ایران و جهان: