نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 12:25

تعریض پروژه «جاده ارجستان» تامین اعتبار شد

اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعریض پروژه «جاده ارجستان» با تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و ۱۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان به پروژه جاده‌ای «ارجستان» یافته است.

وی افزود: اکنون نیز از منابع مختلف ملی، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و ۱۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان به پروژه جاده‌ای ارجستان - اردبیل اختصاص یافته که در کل با تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و ۲۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین عنصر توسعه گردشگری توجه به مؤلفه‌های زیرساختی به ویژه در حوزه راه است، گفت: اجرای عملیات تعریض جاده ارجستان از مطالبات به حق مردم منطقه است که تلاش خواهیم کرد هرچه زودتر این مطالبه تحقق یابد.

نیکزاد همچنین به بهره برداری از سد عنبران بعد از گذشت ۱۸ سال تا تابستان امسال اشاره کرد و گفت: ظرفیت این سد بیش از یک میلیون متر مکعب ذخیره آب برای تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه است که در کنار تأمین آب شرب، احداث این سد کشاورزان پایین دست را نیز با کشت متنوع محصولات امیدوار به تولید بیشتر خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168991

مهمترین اخبار ایران و جهان: