نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 19:58

بهره وری اراضی موقوفه افزایش می یابد

شیراز-رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: به فکر بهره‌وری بالاتر برای تمام اراضی موقوفه هستیم و این مسیر را طبق ضابطه شرع و قانون طی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی بعدازظهر چهارشنبه در سفری که به استان فارس داشت، از اراضی موقوفه میرزا کرامت‌الله خان مشیری بازدید کرد و گفت: در این موقوفه سالیان متمادی کشت و زراعت صورت می گرفته که امروز شاهد کاهش بهره‌وری آن هستیم.

وی با ابراز اینکه امیدواریم امسال آب کافی جهت کشت این موقوفه داشته باشیم تا به بهره وری برسد، افزود: در تلاشیم بتوانیم با مشارکت مردم و شرکت‌های فعال زنجیره آبزی‌پروری را در این منطقه تکمیل کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بهره وری و افزایش سطح زیر کشت اراضی موقوفه را در حوزه کشاورزی منطقه بسیار مؤثر خواند و گفت: طی این مسیر با ضابطه شرع و قانون صورت می‌گیرد و افزایش آبادانی با توجه به نیت واقف به نفع خود مردم است.

وی در ادامه با مستقل خواندن سرمایه سازمان اوقاف و سوق این سرمایه به سمت بالا، اضافه کرد: اوقاف، سازمانی آزاد از سیستم بانکی و نظام بودجه‌ای است.

خاموشی تصریح کرد: امسال گزارش مولدسازی از موقوفات را در هر نوبت گزارش خواهیم داد زیرا معتقدیم کار می‌بایست توأم با علم باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ظرفیت حوزه خلیج فارس در تولید پروتئین سفید کشور باید استفاده بهینه ای شود، افزود: خوشایند نیست که سواحل خلیج فارس هزاران کیلومتر خالی از صید است.

خاموشی با یادآوری اینکه تولید گوشت قرمز مصرف آب بالاتری می‌طلبد، بر ضرورت ترویج استفاده از ظرفیت گوشت سفید و دریایی تأکید کرد و گفت: ترویج ۱۰ درصدی این نوع گوشت، استراتژی نظام است و باید در سبد مصرفی مردم گنجانده شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: وقف دارای گزاره حفظ عین موقوفات و افزایش بهره‌وری است. افزایش بهره‌وری در عرصه‌های منفعتی، همانند این زمین زراعی، معنایی خاص دارد و باید این سوال مطرح شود که آیا رژیم اجاره‌داری برای آن مناسب است یا خیر؟

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186747

مهمترین اخبار ایران و جهان: